no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پاورپوینت معرفی رشته اقتصاد - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت معرفی رشته اقتصاد
zip
فروردین ۱۷, ۱۴۰۱
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پاورپوینت معرفی رشته اقتصاد


دانلود پاورپوینت معرفی رشته اقتصاد

توضیحات محصول عنوان پاورپوینت درسی ارایه شده توسط دبیران فایل دانلود پاورپوینت معرفی رشته اقتصاد

فرمت: پاورپوینت ppt قابل ویرایش  

تعداد اسلاید: ۱۳

معرفی رشته‌ی اقتصاد و اهمیت آن از نگاه یک کارشناس ارشد اقتصاد

رشته‌ اقتصاد به لحاظ موضوعی داری دو وجه مشکل و آسان بوده و از این جهت که سرنوشت یک کشور در زمینه‌های مختلف اجتماعی، علمی، تکنولوژی و صنعتی و نیز رفاه آحاد جامعه در گرو چگونگی وضعیت اقتصاد است، اهمیت بسیار دارد.

با استفاده از ین دانش است که روند رشد اقتصادی کشور رقم خورده و به طور کلی سرنوشت حال و آینده جامعه تعیین می‌شود و پرواضح است، موضوعی این چنین که عهده‌دار این درجه از اهمیت است، بسیار مهم و حساس خواهد بود.

لذا در کشورهای پیشرفته در میان رشته‌های دانشگاهی اقتصاد را در قیاس با رشته های پزشکی و مهندسی بالاتر ارزیابی کرده و به آن بیشتر پرداخته می‌شود.

اما در کشور ما متأسفانه با این که همگان به اهمیت این رشته اذعان دارند ولی در عمل بهای لازم به آن داده نشده و معمولاً دانش‌آموزان سال‌های آخر دبیرستان نسبت به جایگاه این رشته اطلاعات لازم را ندارند.

وجه مشکل اقتصاد از این جهت است که تحلیل موضوعات اقتصادی مستلزم بررسی و ملاحظه همه‌ی تعامل‌های میان متغیرهای اقتصادی و اجتماعی است.

به این دلیل که اقتصاد با سیر قلمروهای اجتماعی تعامل تنگاتنگ دارد، به نوعی می‌توان گفت که روش تحلیلی اقتصاد، روش دیفرانسیل‌گیری کامل از مدل‌های اقتصادی با متغیرهای بی‌شمار است.

بنابراین هر دانشجو با توجه به میزان استعداد و تلاشی که در این رشته به خرج می‌دهد می‌تواند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وجه سهل دانش اقتصاد به این لحاظ مطرح می‌شود که جهت گذراندن موضوعات درسی این رشته، ‌استعداد و تلاشی متوسط کفایت نموده اما گذراندن واحدهای درسی با فهم اقتصادی دروس بسیار متفاوت است.

بنابراین توصیه به دانشجویان عزیز و با استعدادهایی که احیاناً در رشته‌های دیگر مایل به ادامه تحصیل بوده و در این رشته پذیرفته شده‌اند این است، که به جایگاه و موقعیت این رشته توجه کافی نموده و در صورت وجود علاقمندی و تلاش در رشته اقتصاد می‌توانند نسبت به سایر رشته‌ها نتیجه‌ی بهتری کسب نمایید. چه به لحاظ شغل و درآمد چه به لحاظ انباشت دانش در یک موضوع مهم اجتماعی.

ابزارهای مطالعه و دروس اصلی رشته اقتصاد:

 دروس ریاضی و آمار به عنوان ابزارهای مطالعه در رشته‌ی اقتصاد اهمیت بسیار دارد ولی صرف به کارگیری این ابزارها، فهم اقتصادی میسر نخواهد شد. فهم اقتصادی، مستلزم مطالعات عمیق در نظریه‌های اقتصادی و سیر قلمروهای اجتماعی است دروس اصلی این رشته عبارت‌اند از: اقتصاد، ریاضی، پول و بانک‌داری و اقتصاد بخش عمومی

 

}هم‌چنین می‌توان از اقتصاد توسعه، تاریخ عقید اقتصادی و نظام‌های اقتصادی به عنوان درس‌های مهم دیگر نام برد که در این حوزه نیز دانشجویان عزیز می‌توانند نسبت به تلاش و مطالعه‌ی که در ژرفای این موضوعات انجام می‌دهند، به معلومات بسیار خوب و جالبی دست پیدا کنند.

گرایش‌های مختلف رشته‌ی اقتصاد

اقتصاد صنعتی مسائل بخش صنعت را با توجه به تئوری‌ها و نظریه‌هایی که وجود دارد، توضیح می‌دهد و با کاربرد اقتصاد خرد در فعالیت‌های صنعتی سروکار دارد.

هم‌چنین ساختار بازار (رقابتی یا انحصاری بودن) و عملکرد آن‌ها و این‌که آیا بازار محصولات صنعتی رقابتی است یا انحصاری تبیین می‌نماید.

در این رشته نقش تبلیغات در صنعت، تکنولوژی، آشنایی با روابط کار و مدیریت بنگاه‌های تولیدی و نیز تحولات صنعتی و سیاست‌گذاری در این بخش مورد توجه قرار می گیرد.

«مدیریت تولید، اقتصاد مدیریت، حسابداری قیمت تمام شده و آشنایی با حقوق کار» از جمله درس‌هایی است که در این گرایش به عنوان دروس اصلی تدریس می‌شود.

دانشجویان این گرایش (اقتصاد صنعتی) می‌توانند، در مؤسسات تولیدی و شرکت‌ها، وزارت صنایع و معادن، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی و صنایع معدن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشغول به کار شوند.

دانشجویان اقتصاد صنعتی باید مطالعات خود را در زمینه‌ی مدیریت منابع و مدیریت استراتژیک بالا ببرند. زیرا رقیت دانشجویان اقتصاد صنعتی، مهندسین صنایع هستند که گرایش آن‌ها برنامه‌ریزی سیستم‌ها است

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت معرفی رشته اقتصادتوجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت معرفی رشته اقتصاد قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

این پاورپوینت آموزشی شامل :

دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد

دارای طراحی زیبا و کاربر پسند

انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن

استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع

دارای عکس های مرتبط با موضوع

استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر

دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید

طراحی محتوا متناسب با موضوع

دارای صفحه تشکر

 

قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:

اسلاید:۳

}رشته‌ اقتصاد به لحاظ موضوعی داری دو وجه مشکل و آسان بوده و از این جهت که سرنوشت یک کشور در زمینه‌های مختلف اجتماعی، علمی، تکنولوژی و صنعتی و نیز رفاه آحاد جامعه در گرو چگونگی وضعیت اقتصاد است، اهمیت بسیار دارد. با استفاده از ین دانش است که روند رشد اقتصادی کشور رقم خورده و به طور کلی سرنوشت حال و آینده جامعه تعیین می‌شود و پرواضح است، موضوعی این چنین که عهده‌دار این درجه از اهمیت است، بسیار مهم و حساس خواهد بود. لذا در کشورهای پیشرفته در میان رشته‌های دانشگاهی اقتصاد را در قیاس با رشته های پزشکی و مهندسی بالاتر ارزیابی کرده و به آن بیشتر پرداخته می‌شود. اما در کشور ما متأسفانه با این که همگان به اهمیت این رشته اذعان دارند ولی در عمل بهای لازم به آن داده نشده و معمولاً دانش‌آموزان سال‌های آخر دبیرستان نسبت به جایگاه این رشته اطلاعات لازم را ندارند. وجه مشکل اقتصاد از این جهت است که تحلیل موضوعات اقتصادی مستلزم بررسی و ملاحظه همه‌ی تعامل‌های میان متغیرهای اقتصادی و اجتماعی است. به این دلیل که اقتصاد با سیر قلمروهای اجتماعی تعامل تنگاتنگ دارد، به نوعی می‌توان گفت که روش تحلیلی اقتصاد، روش دیفرانسیل‌گیری کامل از مدل‌های اقتصادی با متغیرهای بی‌شمار است. بنابراین هر دانشجو با توجه به میزان استعداد و تلاشی که در این رشته به خرج می‌دهد می‌تواند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. وجه سهل دانش اقتصاد به این لحاظ مطرح می‌شود که جهت گذراندن موضوعات درسی این رشته، ‌استعداد و تلاشی متوسط کفایت نموده اما گذراندن واحدهای درسی با فهم اقتصادی دروس بسیار متفاوت است. بنابراین توصیه به دانشجویان عزیز و با استعدادهایی که احیاناً در رشته‌های دیگر مایل به ادامه تحصیل بوده و در این رشته پذیرفته شده‌اند این است، که به جایگاه و موقعیت این رشته توجه کافی نموده و در صورت وجود علاقمندی و تلاش در رشته اقتصاد می‌توانند نسبت به سایر رشته‌ها نتیجه‌ی بهتری کسب نمایید. چه به لحاظ شغل و درآمد چه به لحاظ انباشت دانش در یک موضوع مهم اجتماعی.

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.

همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

کاربرد پاورپوینت در تدریس

 

به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

 سوالات ضمن خدمت ایمنی و بهداشت محیط کار

قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!