دانلود پاورپوینت روانشناسی یادگیری
دانلود پاورپوینت روانشناسی یادگیری
فصل اول: عوامل مؤثر در یادگیری
پژوهشگران مهمترین تعریف یادگیری را تغییری نسبی می دانند که بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پدید می آید.
گروه دیگر از روان شناسان معتقدند که یادگیری تعییری نسبتا دائمی در توانایی، گرایش یا استعداد پاسخ دادن است.
تعریف یادگیری
به اعتقاد bugelski یادگیری عبارت از ایجاد مدارهای عصبی نسبتا ثابت در سلسه اعصاب است که فعالیت آنها موجب برانگیختگی و دگرگونیهای رفتاری می شود.
ماهیت یادگیرى
یادگیرى به طور کلى فعالیتى دگرگونساز است که افراد را براى مقابله با رویدادها و سازش با محیط آماده مىسازد و در موقعیتهاى مختلف و در اکثر سطوح زندگى حیوانى، از بازتابهاى شرطى جانوران پست تا فرایندهاى پیچیده شناختى افراد آدمى رخ مىدهد.
شرایط مهم یادگیرى
تا یادگیرنده شخصاً آمادگى لازم را نداشته باشد نمىتواند چیزى بیاموزد. در واقع شرایط لازم یا آمادگى شاگرد براى یادگیرى یکى از بنیادیترین پایههاى یک آموزش و پرورش پویا و پیشرو است.
بنیادهاى یادگیرى
انسان در طى تاریخ زندگى خود همواره توجه خاصى به آموختن نشان داده و کوشیده است چگونگى امر آموختن را دریابد. فیلسوفان و اندیشهوران قبل از میلاد مسیح درباره فرایند یادگیرى نظر و عقیده خاص خود را بیان داشتهاند.
نقش مدارس در یادگیری
در واقع هر نظریه یادگیرى شامل یک رشته ضابطههاى اصولى آموزشى است که مسیر آموزش و پرورش را تعیین مىکند و به صورت یک وسیله تحلیلى براى ارزشیابى پیشرفت هاى درسى به کار مىرود.
ارتباط یادگیرى با نظریه ها
هر عمل معقول و منطقى، خواه جزئى از آموزش یا هرگونه فعالیتى در زندگى باشد، با یک نظریه ارتباط دارد و گرنه عملى بىهدف و نامشخص است. پس، هر عملى که مبتنى بر هدفى باشد مستلزم نظریهاى است.
روشهای دوگانه یادگیری
براى پذیرفتن هرگونه اندیشه یا نظرى دو روش وجود دارد: روش اقتدارى و روش علمى. در روش اقتدارى فرد به صرف اینکه به مقامات یا مراجع خاصى عقیده دارد نظر آنان را بى چون و چرا، همچون یک حقیقت مسلم مىپذیرد؛ اما در روش علمى مىکوشد تا در نتیجه پژوهشهاى خود یا پژوهشهاى تحقق یافته دیگران به واقعیات دست یابد.
فصل دوم: زمینه های یادگیری
به عقیده برونر، روانشناس معروف، نظریه یادگیرى داراى حالت توصیفى است، درصورتى که نظریه آموزشى داراى کیفیت تجویزى است.
امروزه بهطور کلى یادگیرى و نظریههاى مربوط به آن در سه دسته متمایز مورد بحث و بررسى قرار مىگیرد: در دسته نخست از راه همخوانى یا تداعى محرک – پاسخ، در دسته دوم برپایه ساختها و الگوهاى شناختى و در دسته سوم بر بنیاد انگیزش و شخصیت مسائل یادگیرى مطرح مىشوند.
نظریه های یادگیری بربنیاد همخوانی محرک – پاسخ
بنیادهاى تداعىگرایى
گروهى از روانشناسان معتقدند که یادگیرى فقط از راه تداعى یا همخوانى محرک و پاسخ حاصل مىشود. سقراط و افلاطون نیز یادگیرى را به یادآوردن خاطرهها و اندیشهها مىپنداشتند، با این تفاوت که خاطرهها را به دورههاى پیش از تولد و عالم عقل نسبت مىدادند.
در واقع جان لاک را باید پیشرو تجربهگرایى و آموزش و یادگیرى از طریق حواس شناخت.
فصل سوم: نظریه پیوندگرایی
نخستین نظریه علمى یادگیرى از گروه محرک – پاسخ در سال ۱۸۹۸ را ادواردلى ثورندایک، روانشناس و پژوهشگر سرشناس آمریکایى در کتابى به نام هوش حیوانى انتشار داد. این نظریه که محصول یک رشته دستاوردهاى آزمایشى است بیانگر ارتباط محرک با پاسخ است.
فصل چهارم: نظریه بازتابی
پاولف در آزمایشهاى خود از اصل مجاورت بهره مىگیرد و اصطلاح نظریه بازتاب یا کلاسیک را براى توصیف واحد رفتارى به کار مىبرد. به نظر او فرایند اساسى در یادگیرى ایجاد رابطهاى است که میان محرک و پاسخ (بازتاب)، بر اثر همزمانى یا مجاورت آنها به وجود مىآید.
خاموشى
چنانکه در طرح آزمایش پاولف مشاهده گردید وقتى عامل تقویتى، یعنى گوشت با صداى زنگ نباشد بزاق حیوان رفته رفته کم مىشود و دیگر به صداى زنگ تراوش بزاق نمىکند. پاولف این پدیده را خاموشى مىنامد، اما پس از چند بار خاموشى مشاهده مىشود که وقتى زنگ به صدا در مىآید حیوان مجدداً تراوش بزاق مىکند، یعنى حالت شرطى سابق دوباره برقرار مىشود. پاولف این رخداد را بازگشت خود به خود عنوان مىکند.
فصل پنجم: نظریه رفتارگرایی
برداشتهاى رفتارگرایى از انسان و محیط
انسان از دیدگاه واتسون
به نظر واتسون و رفتارگرایان انسان یا هر موجود زندهاى به منزله سازمان خودکارى است که از شبکههایى از عوامل گیرنده و عملکننده به نام اعصاب حسى و حرکتى و دستگاههاى فرماندهنده و هدایت کننده به نام مغز و نخاع تشکیل یافته است.
فهرست مطالب پاورپوینت روانشناسی یادگیری
فصل اول: عوامل مؤثر در یادگیری
فصل دوم: زمینه های یادگیری
فصل سوم: نظریه پیوندگرایی
فصل چهارم: نظریه بازتابی
فصل پنجم: نظریه رفتارگرایی
فصل ششم: نظریه کاهش سایق
فصل هفتم: شرطی شدن مجاورتی
فصل هشتم: شرطی شدن عامل
فصل نهم: نظریه یادگیری گالشت
فصل دهم: نظریه میدان شناختی
فصل یازدهم: نظریه رشد نگر یا شناخت شناسی تکوینی
فصل دوازدهم: نظریه مفهوم گرایی ابزاری
فصل سیزدهم: یادگیری معنادار کلامی
فصل چهاردهم: نظریه شناخت اجتماعی
فصل پانزدهم: اختلالهای یادگیری
فصل شانزدهم: انتقال یادگیری
فصل هفدهم: پردازش آگاهی یا یادآوری و فراموشی
برچسب پاورپوینت
bugelski
اختلال های یادگیری
انتقال یادگیری
اهمیت توجه
بنیادهاى تداعی گرایى
پاورپوینت روان شناسی یادگیری
پاورپوینت
پاورپوینت آماده
پاورپوینت رایگان
پر آموزى
پردازش آگاهی
تعریف یادگیری
دانلود پاورپوینت
دانلود پاورپوینت آماده
دانلود پاورپوینت رایگان
روان شناسی یادگیری
زمینه های یادگیری
شرطی شدن عامل
شرطی شدن مجاورتی
شناخت اجتماعی
شناخت شناسی تکوینی
عوامل مؤثر در یادگیری
ماهیت یادگیرى
مفهوم گرایی ابزاری
ناتوانی در بازیافت
نظریه بازتابی
نظریه پیوندگرایی
نظریه رشد نگر
نظریه شناخت اجتماعی
نظریه کاهش سایق
نظریه مفهوم گرایی ابزاری
نظریه میدان شناختی
نظریه های شناختی
نظریه یادگیری گالشت
ورزش روانى
یادآوری و فراموشی
یادگیری از دیدگاه واتسون
یادگیری معنادار کلامی
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت روانشناسی یادگیری توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت روانشناسی یادگیری قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت
منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی
با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.
این پاورپوینت آموزشی شامل :
دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد
دارای طراحی زیبا و کاربر پسند
انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن
استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع
دارای عکس های مرتبط با موضوع
استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر
دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید
طراحی محتوا متناسب با موضوع
دارای صفحه تشکر
قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:
اسلاید:۳
معرفی برنامه پاورپوینت
برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.
همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.
مزایای استفاده از پاورپوینت
از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی
کاربرد پاورپوینت در تدریس
به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.
قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
دیدگاه ها