دانلود پاورپوینت جشنواره جابربن حیان
دانلود پاورپوینت جشنواره جابربن حیان
توضیحات محصول عنوان دانلود پاورپوینت جشنواره جابربن حیان
فرمت: پاورپوینت ppt
تعداد اسلاید: ۳۹
چرا جابر بن حیان؟؟؟؟ زندگینامه جابربن حیان
- ابوعبدالله یا (ابوموسی) جابر، دانشمند سده دوم
- مجموعه بزرگی از آثار در کیمیا، فلسفه، طب، ریاضیات، نجوم، شیمی و موسیقی
- بیشتر منابع گفته اند که حدود سال ۱۰۳ تا ۱۰۷ هجری قمری متولد شد.
- بیشتر منابع وی را ایرانی و زادگاهش “طوس” از شهرهای خراسان بوده است
- جابر سالهای جوانی را در طوس بود و طبق تاریخ (ابن ندیم) به علت مناسب بودن آب و هوای کوفه بعدا در کوفه مشغول به کار شد و به شغل کیمیا گری و “اکسیر” پرداخت .
- بیشتر مولفان تصریح دارند بر اینکه او از شاگردان امام جعفر صادق علیه السلام بود
- بسیاری از کتب منسوب به جابر، اصل عربی در دست نیست و فقط ترجمه های لاتینی آن موجوداست.
- بی شک ،وی اولین مسلمانی است ،که شایستگی کسب عنوان شیمیدان را دارد.
اهداف
۱- زمینه ی تحقق اهداف دوره ابتدایی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را به ویژه در زمینه های زیر فراهم می نماید الف)اهداف اعتقادی: خداوند را دوست دارد و او را بهترین یار و کمک می داند ب) اهداف اخلاقی راستگو و امین باشد احترام به بزرگترها را وظیفهی خود میداند و به نظرات آنها توجه میکند برای رسیدن به موفقیت پشتکار دارد و تلاش میکند امیدوار و با نشاط است و از مواجهه ی با مشکلات نمی هراسد به همکلاسان و همسالان خود در انجام وظایف یادگیری کمک میکند نظم و انضباط را در خانه و مدرسه و اجتماع رعایت میکند ) اهداف علمی – آموزشی نسبت به شناخت پدیده ها کنجکاو است در فکر کردن، شنیدن، گفتن و بیان مقصود، خواندن و نوشتن و حساب کردن معارت کافی دارد با زبان فارسی آشنایی دارد و می تواند از کتاب و روزنامه استفاده کند به اهمیت و ارزش اطلاعات و اطلاع رسانی در زندگی آگاه است ارزش علم را در انجام درست کارها تا حدی میداند مهارت های اولیه برای زندگی در جامعه را کسب کرده است با نحوه ی یادگیری خود تا حدودی آشناست به مطالعه کتاب علاقمند است۳- اجرای این طرح به تحقق اهداف مهارتی درس علوم تجربی نیز کمک خواهد کرد که شامل:
مشاهده طراحی تحقیق برقراری ارتباط پیش بینی تشخیص متغیرها فرضیه سازی کاربرد ابزار اندازه گیری تفسیر یافته ها و نتیجهگیری۴- تقویت مهارت های زندگی در دانش آموزان نظیر:
تصمیم گیری حل مسئله برقرای ارتباط مؤثر با دیگران دوست یابی سخنرانی و دفاع از کار خود در جمع خود آگاهی تفکر عزت نفس مدیریت هیجانات روابط بین فردی و همدلی ۹- ایجاد موفقیت مناسب برای ارزشیابی توصیفی از عملکرد دانشآموزان ارزشیابی از پروژه های علمی در طی انجام فرایند پروژه و در پایان آن صورت میگیرد و دقیقاً با نکات و موارد ذیل که در بحث ارزشیابی توصیفی به عنوان ویژگی های آن برشمرده شده است همخوانی دارد: توجه به ارزشیابی به مثابه ی ابزار یادگیری تأکید بر معیارها و ملاک های موفقیت در فرآیند آموزش توجه به حیطه های مختلف یادگیری به جای تأکید صرف به حیطه شناختی تغییر در رویکرد ارزشیابی پایانی به ارزشیابی تکوینی. توجه به اقدامات اصلاحی، جبرانی و تکمیلی در فرآیند آموزش. افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی – یادگیری ایجاد زمینه بروز و رشد خلاقیت توجه به انتظارات برنامه درسی به جای توجه صرف به انتظارات کتاب درسیلیست طرح های جابربن حیان
برای دریافت طرح جابر مورد نظر بر روی لینکهای زیر یا به گوشه سمت راست سایت مراجعه فرمایید و بروی پایه مورد نظر کلیک فرماییدلطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت جشنواره جابربن حیان توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت جشنواره جابربن حیان قرار داده شده است ۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید ۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد ۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.
دیدگاه ها