no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS
zip
دی ۱۵, ۱۴۰۱
۲۹,۹۰۰ تومان
۲۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS


دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS

توضیحات محصول عنوان دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS

فرمت: پاورپوینت ppt  

تعداد اسلاید: ۵۱

تفاوت علم (science) و دانش (knowledge)

علم در لغت به معنای یقین، معرفت و دانش است. واژه علم در مفهوم کلی خود به هر نوع آگاهی نسبت به اشیا، پدیده ها، روابط و … اطلاق می شود.

به علم در مفهوم کلی و عام آن، knowledge گویند.

به علم در مفهوم خاص آن science گویند. که مقصود آن بخشی از دانستنی ها و آگاهی های نوع بشر است که به روش های تجربی قابل اثبات و تایید باشد. این نوع علم بیشتر مترادف با علوم تجربی و طبیعی و انسانی به کار گرفته شده است که در جهان خلقت قابل آزمایش می باشند و نتیج پژوهش های آنها ما به ازای خارجی است.

تفاوت سوال (Question) با مساله (Problem)

اگر به پرسش‌ ها و ابهاماتی که برای خودمان و یا دیگران مطرح می‌شوند دقت کنیم، می‌توانیم آن­ها را به دو دسته کلی تقسیم نماییم. تفاوت اصلی این دو گروه، در این است که برخی از پرسش‌ های ما به­خاطر جهالت و بی‌اطلاعی به­وجود می‌آیند؛ یعنی چون چیزی درباره یک موضوع نمی‌دانیم، آن را می‌پرسیم تا در آن باره اطلاع کسب کنیم. این گونه پرسش‌ها را اصطلاحاً «سؤال» می‌نامیم که سؤالات را می­توان از طریق فرآیند آموزش پاسخ داد؛ اما برخی از پرسش‌ ها هستند که بر اثر دانایی و اطلاعات قبلی ما ایجاد می‌شوند. به­عبارت­دیگر، تا وقتی درباره یک موضوع چیزی نمی‌دانیم و یا اصلاً به آن موضوع توجه نداریم، پرسشی هم در رابطه با آن به ذهن­امان نمی‌رسد؛ ولی همین­که کلیه اطلاعات موجود درباره آن مطلب را به­دست آوردیم، تازه در تحلیل‌ها و مقایسه‌ها و کشف ارتباطات مربوط به آن موضوع، پرسش‌های جدیدی برایمان مطرح می‌شود. اگر بتوانیم پاسخ این پرسش‌ ها را با پرسیدن از دیگران و یا مطالعه و استفاده از منابع، به­دست آوریم، معلوم می‌شود که این پرسش‌ها نیز بر اثر جهالت ما و یا نقص در اطلاعات­امان ایجادشده و در واقع، ما «سؤال» داشته‌ایم؛ اما اگر پاسخ پرسش‌ های جدید ما، نزد هیچ­کس و در هیچ­جا وجود نداشته باشد، ما با دغدغه و مشکلی مواجه می‌شویم که خودمان باید به­دنبال حل آن باشیم. این گونه پرسش‌ ها را اصطلاحاً «مسأله» می‌گوییم، در این صورت دیگر نمی­توان از فرآیند آموزش جهت پاسخ­گویی به مسأله استفاده نمود؛ لذا در این شرایط از پژوهش برای حل مسأله مدد می­گیریم.

تفاوت تحقیق (Search) با پژوهش (Research)

جست­وجو و بررسی زمانی انجام می­شود که انسان در مقابل یک ابهام، نگرانی، ناراحتی، سختی و … قرار دارد و برای فهم آن، اقدام به بررسی یا جست­وجو می­نماید و عامه مردم به­نحوی درگیر این فرآیند هستند؛ اما تحقیق آن­ها علمی تلقی نمی­گردد؛ تحقیق موردنظر دانشمندان تحقیقی است که از اعتبار و پایایی برخوردار باشد، هدفمند، سازمان­یافته و به دور از تعصبات و پیش­داوری باشد و در نهایت، فرآیند پاسخ به سؤالات نیز از صحت و اعتبار لازم برخوردار باشد؛ بنابراین اگر چه همه انسان­ها به صورت عام به تحقیق می­پردازند (تحقیق)؛ ولی اندیشمندان علاقه­مندند تا با تحقیق علمی (پژوهش)، مسائل را حل کنند و انجام تحقیقات علمی، اساساً متکی به ضرورت تحقیق در زندگی انسان­هاست.

معرفی نرم افزار SPSS

انجام محاسبات آماری به کمک یارانه

سال تولید: ۱۹۸۴

آخرین نسخه: SPSS 26 سال ۲۰۱۸

خریداری شده توسط شرکت IBM در سال ۲۰۰۹

بسته نرم افزار برای علوم اجتماعی Statistical Package for the Social Sciences

در حال حاضر از این نرم افزار برای تحلیل و آنالیز آماری مشاهدات و پرسشنامه ها و آزمایشات در تمامی رشته ها استفاده می گردد.

تاریخچه SPSS

نرم افزارspss  اولین بار در سال ۱۹۸۴ (حدود ۳۴ سال پیش) به عنوان یک سیستم تحلیل آماری تحت محیط Dos  توسط شرکت SPSS  تولید شد. سپس در سال ۱۹۹۲ نسخه تحت ویندوز آن طراحی گردید. این نرم‌افزار در ابتدا جهت کاربرد در دانشگاه استانفورد شیکاگو طراحی شده بود ولی بعدها در پژوهش‌های بسیار زیادی در زمینه‌های موضوعی متعدد از جمله بازاریابی، علوم بهداشتی، مسائل مالی شرکت‌ها، تعلیم و تربیت و … به کار گرفته شد.

طراحان این نرم‌افزار یعنی نای، هول و بنت با تخصص‌های متفاوت این نرم افزار را بر پایه استفاده در عملیات آماری طراحی نمودند تا داده‌های خام را به اطلاعات پردازش شده و مناسب برای تصمیم‌گیری تبدیل نمایند. بعدها این نرم‌افزار به یک نرم‌افزار بین‌المللی تبدیل شد و طراحان آن فهمیدند که طرح آنها چیزی بیش از یک روش مفید برای تجزیه و تحلیل داده‌ است و در واقع این نرم‌افزار یک محصول پویا و ماندنی است.

دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار SPSS قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

این پاورپوینت آموزشی شامل :

دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد

دارای طراحی زیبا و کاربر پسند

انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن

استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع

دارای عکس های مرتبط با موضوع

استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر

دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید

طراحی محتوا متناسب با موضوع

دارای صفحه تشکر

 

قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:

اسلاید:۳

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.

همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

کاربرد پاورپوینت در تدریس

 

به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!