no-img
سایت دبیران فایل

دانلود نمونه طرح یاریگران زندگی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود نمونه طرح یاریگران زندگی
zip
مرداد ۸, ۱۴۰۱
۲۲,۹۰۰ تومان
۲۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود نمونه طرح یاریگران زندگی


دانلود بهترین نمونه طرح یاریگران زندگی شامل : فایل نمونه پروژه یاریگران زندگی | نمونه طرح | صورتجلسه | ابلاغ | پروژه | درخت مشکلات + سال تحصیلی جدید

دانلود طرح یاریگران زندگی شامل نمونه پروژه و صورتجلسه و ابلاغ و درخت مشکلات

طرح یاریگران زندگی چیست دانلود نمونه طرح یاریگران زندگی

تعداد فایل ها و محتوی های طرح یاریگران زندگی

۶ فایل پاورپوینت 

۵ فایل عکس

 ۷ فایل pdf

۱۱ قایل word

۱ فایل فیلم

افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان دربرابر آسیب‌ها اجتماعی از جمله اعتیاد در این طرح پیش بینی شده و در قالب آن  آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی ، ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد  هوشیار می کند.

این طرح  نیز ، اقدامی فرهنگی و آگاهی بخش در جامعه بوده که  دانش آموزان مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را زیر پوشش برنامه های آموزشی – مشاوره ای قرار می دهد.

طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان برای سه گروه تأثیرگذار در نظام آموزشی که شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس می باشد.

شیوع ویروس کرونا سبب  تعطیلی مدارس شد و در شرایط کنونی به لحاظ غیرحضوری شدن فرآیند تعلیم و تربیت، این مهم توسط دانش‌آموزان و با ارتباط گیری مربیان و تسهیل گران در قالب شبکه آموزشی شاد و سایر پیام رسان های داخلی صورت می‌گیرد.

خود مراقبتی مهمترین اصل برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد به مواد مخدراست که دراین روزها در دو کانون خانه و مدرسه باید اهمیت ویژه ای به آن داده شود.

اهداف طرح یاریگران زندگی

ظرفیت سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، طراحی و تدوین شده است. در این برنامه ، کوشش بر این است با تشکیل و شبکه سازی همیاری های دانش آموزان و ذینفعان مدرسه و محله ، همچنین با توانمندسازی ایشان در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، زمینه ای فراهم شود که دانش آموزان ، به همراه والدین ، مدرسه و ذینفعان محلی ، تمامی فرایند شناسایی رفتارهای پرخطر دانش آموزان تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه ، طراحی ، حمایت جویی ، اجرا و مستندسازی پروژه های کوچک مدرسه ای را خود برنامه ریزی و مدیریت نمایند.

طرح یاریگران زندگی  چگونه اجرا می گردد ؟ 

برنامه کانون یاریگران زندگی، به عنوان یکی از برنامه های ذیل کلان برنامه « یاریگران زندگی» که در جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با موادمخدر به تصویب رسیده است.دانلود نمونه طرح یاریگران زندگی

طرح یاریگران زندگی به مجموعه طرح ها و برنامه ها و پروژه های کوچک و ابلاغ هایی گفته می شود که طی صورتجلسه های دقیق و مختلف از طرف سامانه کشوری کانون یاریگران زندگی در مدارس رصد می گردد. مدارس و عوامل اجرایی آنها وعده داده اند که در حد امکان از آنچه که دستورالعمل های طرح یاریگران زندگی نامیده شده است ، پیروی نموده و دانش آموزان را در راه کمک و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک نمایند.

فایل های طرح یاریگران زندگی

موضوع پیشگیری از اعتیاد  موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته علوم تربیتی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معنا داری بین داده های پژوهش وجود دارد.

اهمیت طرح یاریگران زندگی کجاست ؟

با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته علوم تربیتی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث پیشگیری از اعتیاد  و آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت طرح یاریگران زندگی ارائه گردد.

در سایت های آموزشی ما نمونه طرح هایی را از جشنوراه یاریگران زندگی آماده کرده ایم که آنها را می توانیم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طرح یاریگران زندگی

گزارش طرح یاریگران زندگی

پژوهشگران و محققین برتر در رشته علوم تربیتی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی پیشگیری از اعتیاد  و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع پیشگیری از اعتیاد  و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه علوم تربیتی باشد.

به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع طرح یاریگران زندگی  یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در علوم تربیتی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

همکاران گرامی و دانش آموزان عزیز می توانند با مراجعه به سایت ما از نمونه های کامل گزارش های طرح یاریگران زندگی بهره کامل و کافی را ببرند.

گزارش جلسات طرح یاریگران زندگی

صورتجلسه هایی که در طرح یاریگران زندگی در سایت آماده نموده ایم ، همگی برای آشنایی با چند و چون و چگونگی بهتر عمل نمودن در این طرح می باشد. چرا که یکی از مهمترین مسائل پیرامون پیشگیری از اعتیاد  موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران علوم تربیتی ایفا نماید. پژوهش گران علوم تربیتی بر این باورند که در رابطه با پیشگیری از اعتیاد  می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش علوم تربیتی است.

همانگونه که واقفیم در رشته علوم تربیتی فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در علوم تربیتی هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در رشته علوم تربیتی تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد.

درخت مشکلات یاریگران زندگی 

درخت مشکلات و ترسیم طرح یاریگران زندگی در این طرح یاریگر اکثر محققین می باشد. دانش آموزان و معلمان عزیز می توانند به بهترین شکل ممکن به استفاده و دانلود نمونه طراحی درخت مشکلات یاریگران زندگی در سایت ما بپردازند.دانلود نمونه طرح یاریگران زندگی

طرح یاریگران زندگی

چارچوب اجرای برنامه طرح یاریگران زندگی بخش اول: چارچوب

 اهداف اختصاصی «کانون یاریگران زندگی» در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

۱. گسترش نرخ پوشش « کانون یاریگران زندگی» در سایر مدارس کشور ( حداکثر تا ۳۰ هزار مدرسه )

۲. ارتقاء کیفیت برتامه « کانون یاریگران زندگی»

۳. هویت بخشی و شبکه سازی « کانون یاریگران زندگی»

۴. حمایت جویی ، اجرا و مستندسازی پروژه های کوچک « کانون یاریگران زندگی»

 سیاست های اجرایی « کانون یاریگران زندگی » در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

۱. توجه به خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند برای تشکیل « کانون یاریگران زندگی»

۲. بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و بویژه شبکه «شاد» در تشکیل « کانون یاریگران زندگی»

۳. متناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی مدیریت بیماری کرونا

 توضیح : چارچوب فنی اجرای « کانون یاریگران زندگی» در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، بخشنامه شماره ۱۲۵۱۵۴ مورخ ۱۰/۷/۱۳۹۸ وزارت آموزش و پرورش است و در موارد ضروری ، تغییرات و اصلاحات مورد نظر در بخشنامه مذکور ، در اینجا اشاره شده است.

بخش دوم: فرایند

 مرحله شماره یک : ظرفیت سازی :

مرحله ظرفیت سازی ، اولین مرحله از فرایند فنی و اجرایی « کانون یاریگران زندگی» است که خود شامل سه بخش آموزش ، تشکیل کانون ، هویت بخشی و شبکه سازی کانون ها است.

 آموزش

بخش آموزش های ظرفیت سازی «کانون یاریگران زندگی» ، به این شرح اجرا می شود:

– آموزش مجریان و تسهیلگران : این آموزش ها ، از طریق مدرسان آموزش دیده سال ۱۳۹۸ ، همچنین با استفاده از راهنمای فنی «کانون یاریگران زندگی» ، انجام می شود.

– توانمندسازی دانش آموزان : توانمندسازی دانش آموزان ، از طریق تسهیلگران و مربیان آموزش دیده هر مدرسه صورت می گیرد. این آموزش ها برای اعضاء هیات مرکزی « کانون » و نیز اعضاء آن صورت می گیرد.

– توانمندسازی والدین و کارکنان : این آموزش ها ، از طریق تسهیلگران و مربیان آموزش دیده ، برای اعضاء هیات مرکزی « کانون » و نیز اعضاء آن صورت می گیرد.

 تشکیل کانون

تشکیل کانون در دو بخش صورت می گیرد.

– (الف) دعوت دوباره از اعضاء هیات مرکزی کانون های تشکیل شده در ۲۰ هزار مدرسه سال ۱۳۹۸

– (ب) تشکیل کانون های جدید در ۱۰ هزار مدرسه ( بر اساس برش هر استان )

 هویت بخشی و شبکه سازی

اقدامات این بخش ، عبارتند از :

۱. هویت بخشی : اقدامات مربوط به این بخش عبارتند از : تهیه اقلام تبلیغی و هویتی مربوط به پوشش اعضاء کانون یاریگران زندگی ( شامل کلاه و حمایل ) ، کارت عضویت ، ثبت مشخصات در سامانه اختصاصی « کانون یاریگران زندگی» و نیز ربات « کانون یاریگران زندگی»

۲. شبکه سازی : اقدامات مربوط به این بخش ، عبارتند از : راه اندازی وب سایت اختصاصی کانون در هر منطقه و نیز راه اندازی کانال « کانون یاریگران زندگی » هر مدرسه . علاوه بر این با عضویت در ربات « کانون یاریگران زندگی» ، زیرساخت تعامل و شبکه یکپارچه « کانون یاریگران زندگی» ، فراهم می شود.

 مرحله شماره دو : فعالیت های رشد مدار:

منظور از فعالیت های رشد مدار ، آن دسته از فعالیت هایی هستند که از طریق آموزش و فرهنگ سازی ، موجب رشد مهارت های خودمراقبتی در بین دانش آموزان ، والدین ، کارکنان و نیز سطح مدرسه می شود.

 آموزش

 آموزش دانش آموزان : این آموزش ها ، به این شرح ، انجام می شود. (۱) در ادغام با دوره های توانمندسازی دانش آموزان – در صورتی که مدرسه آن کانون ، تحت پوشش این آموزش ها باشد. (۲) از طریق اعضاء آموزش دیده کانون و یا همتایان آموزش دیده در مدرسه (۳) از طریق ربات « کانون یاریگران زندگی» در شبکه « شاد »

 آموزش والدین و کارکنان : این آموزش ها ، به این شرح ، انجام می شود. (۱) در ادغام با دوره های توانمندسازی والدین و کارکنان – در صورتی که مدرسه آن کانون ، تحت پوشش این آموزش ها باشد.

(۲) از طریق اعضاء آموزش دیده کانون و یا همتایان آموزش دیده در مدرسه (۳) از طریق ربات « کانون یاریگران زندگی» در شبکه « شاد »

 تبصره : سرفصل های آموزشی ، همان سرفصل های دوره های توانمندسازی رشد مدار است.

 ترویج

اقدامات مربوط به فرایند ترویج ، به این شرح است :

۱. توزیع بسته های محصولات فرهنگی و کمک آموزشی متمرکز « کانون یاریگران زندگی» در مدرسه

۲. تهیه و تولید بسته های فرهنگی توسط « کانون یاریگران زندگی» مدرسه

۳. برگزاری رویدادهای فرهنگی توسط « کانون یاریگران زندگی» در مدرسه

 مشاوره همتایان

مشاوره همتایان ، از طریق همتایان و همسالان آموزش دیده طرح « همیار مشاور » و مطابق دستورالعمل آن ، صورت می گیرد.

 مرحله شماره سه : فعالیت های جامعه محور :

این بخش از برنامه ، نقطه ثقل آن است. در این بخش ، کانون های یاریگران زندگی ، تمامی فرایند شناسایی مخاطرات مدرسه تا تعیین راهکار ، طراحی پروژه ، حمایت جویی و اجرای آن را ، به اجرا می گذارند.

 تدوین نیمرخ چالش ها و فرصت های مدرسه

در قالب این بخش ، اقدامات زیر صورت می گیرد.

۱. برگزاری جلسات بحث گروهی درباره مخاطرات تهدید کننده دانش آموزان در مدرسه و محله

۲. تهیه پیش نویس فهرست مخاطرات

۳. ترسیم مخاطرات بر روی یک برگه کاغذ A4 یا A3 به نام « درخت مشکلات / آسیب ها »

 تدوین نیمرخ راهکارها و ایده ها

در قالب این بخش ، اقدامات زیر صورت می گیرد.

۴. برگزاری جلسات بحث گروهی درباره راهکارهای محافظت از خود و دانش آموزان در سطح مدرسه

۵. تهیه پیش نویس فهرست راهکارها

۶. ترسیم راهکارها بر روی یک برگه کاغذ A4 یا A3 به نام « درخت راهکار »

 طراحی پروژه کوچک

در قالب این بخش ، اقدامات زیر صورت می گیرد.

۱. برگزاری جلسات بحث گروهی درباره بهترین راهکارهای پیشگیرانه برای مدرسه

۲. تهیه پیش نویس مختصر از ویژگی های ۵ پروژه کوچک انتخابی کانون

۳. جمع بندی نهایی و انتخاب ۱ و حداکثر دو پروژه کوچک مدرسه ای / محلی برای اجرا

 حمایت جویی پروژه کوچک

در قالب این بخش ، اقدامات زیر صورت می گیرد.

۱. برگزاری جلسه مشورتی اعضاء کانون ، مسئولان مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان

۲. شناسایی منابع کمک و حمایت از پروژه کوچ کانون ، در سطح محله

۳. تهیه نامه درخواست حمایت به نهادهای محلی و پیگیری برای جذب آن

اجرا و مستندسازی پروژه کوچک

در قالب این بخش ، اقدامات زیر صورت می گیرد.

۱. اجرای پروژه کوچک ، بصورت میدانی و مجازی

۲. مستندسازی و تهیه گزارش از پروژه کوچک

۳. برگزاری یک جشن کوچک مدرسه ای برای اختتامیه آن پروژه کوچک

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل:

https://sapp.ir/dabiranfile

آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل:

https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!