دبیران فایلسایت ارایه باکیفیت ترین فایل های آموزشی و پژوهشی
کانال دبیران فایلبرای دریافت آخرین خبرها، فایل های آموزشی عضو کانال dabirfile@ شوید
فایل رایگانفایل هایی که رایگان می باشد(بدون قیمت) ممکن است شامل فایل نباشد.این لینک ها بیشتر جنبه یادآوری یا اینکه محصول موجود نمی باشد.شما می توانید ایمیل و اطلاعات نامعتبر وارد فرمایید
راهنمای خریداگر ایمیل ندارید جهت خرید از این ایمیل dabiranfile@gmail.com استفاده نماییداگر با دانلود اینترنتی اشنا نیستیدبرای دریافت فایل از طریق تلگرام به ایدی dabiranfile@ ارتباط برقرار کنید
دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب : دانلود بسته سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ویژه کنکور + استخدامی آموزش و پرورش+ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی + تجربیات مصاحبه + تکنیک های مصاحبه + کاملترین و نایاب ترین بسته مصاحبه ۱۴۰۳-۱۴۰۴
دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب ویژگیهای یک معلم خوب به شرح زیر می باشد: ویژگیهای یک معلم خوب
محتویات بسته نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب :
۹۹ سوال از کتاب ویژگیهای یک معلم خوب
مجموعه تمامی بایدها و نبایدهای مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش
این بخش شامل تمام نکات مهمی که باید از بدو ورود به اتاق تا خروج بدانید بوده و بسیار کمک کننده می باشد.
مجموعه کامل احکام و معارف اسلامی
بهترین نمونه سوالات معارف و احکام اسلامی که هر کدام شان ممکن است توسط مصاحبه کننده از شما پرسیده شود.
مجموعه نمونه سوالات عقیدتی و سیاسی مصاحبه آموزش و پرورش
تمامی سوالات احتمالی مربوط به مسائل عقیدتی و سیاسی از جمله ولایت فقیه،رهبری،انقلاب،جنگ تحمیلی و ….
مجموعه نمونه سوالات اطلاعات عمومی مصاحبه آموزش و پرورش
مجموعه ای بسیار کامل از مباحث اطلاعات عمومی که باید هر داوطلب شرکت کننده در آزمون استخدامی آنها را بداند.
جزوه شماره ۱ با ۲۰ صفحه همرا با سوال و جواب کوتاه
سوالات ویژگیهای یک معلم خوب
پکیج کامل مصاحبه عمومی و تخصصی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آموزش و پرورش
بایدها و نبایدهای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
بروزرسانی شده سال تحصیی ۱۴۰۱-۱۴۰۲
کاملترین و نایاب ترین بسته مصاحبه
تکنیک های قبولی در مصاحبه
هر آنچه که باید از مصاحبه تخصصی و عمومی بدانیم !!!
نقش معلم امروزه تنها انتقال معلومات و آموزش مطالب درسی نیست، بلکه او در رشد و پرورش کل شخصیت دانش آموز مؤثر است.
معلم، به ویژه معلم کودکستان و سالهای اول مدرسه، نقش مادر دوم را برای کودک ایفا می کند. زیرا کودک نگرش خود نسبت به مادر را به او تعمیم می دهد بنابراین دغدغه ی بسیاری از خانواده ها انتخاب معلم خوب برای فرزندان شان می باشد.
هر چند مشخصات یک معلم خوب و موفق در موقعیت ها و محیط های مختلف متفاوت است، با این حال معلمان خوب به طور کلی خصوصیات مشترکی دارند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
۱ – ثبات عاطفی و روانی
معلم به عنوان یک رهبر و الگوی رفتاری باید در افکار و اعمالش ثبات داشته باشد و تحت تأثیر عواطف و هیجاناتش تصمیم گیری نکند؛ به طوری که دانش آموزان بتوانند از این نظر به او اطمینان داشته باشند .
۲ -ادامه به یادگیری ویژگیهای یک معلم خوب
معلم خوب کسی است که همیشه احساس نیاز به یادگیری و فراگیری مطالب تازه داشته باشد و مطالعات خود را پس از کسب مدرک تحصیلی متوقف نکند.
منابع مطالعاتی اعم از کتاب، مجلات تخصصی، اینترنت و حضور داوطلبانه در کارگاه ها و جلسات مرتبط شغلی به حرفه ای شدن معلم کمک شایانی می کند.
معلم باید رفتارش به طریقی باشد که دانش آموزان بتوانند آزادانه ناراحتی ها و مشکلات خود را با او در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که به مناسبت اشتباهاتی که کرده اند مورد انتقاد و بی مهری واقع نخواهند شد.
چه بسا خاطره ی یک همدلی سال ها در خاطر یک دانش آموز باقی بماند و حتی مسیر زندگی او را تغییر دهد.
۴ – روحیه ی همکاری ویژگیهای یک معلم خوب
یک معلم خوب همیشه آماده ی همکاری با دیگر معلمان است، خصوصاَ اگر احساس کند که وجودش در این همکاری مؤثر و لازم است .
۵ – صبر و بردباری ویژگیهای یک معلم خوب دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب
یکی از خصوصیاتی که واقعاَ یک معلم خوب باید از آن برخوردار باشد بردباری است. زیرا اصولا معلم با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد و این افراد به مناسبت کمی تجربه و سن گاهی اوقات رفتاری از خود بروز می دهند که چنانچه معلم در برابر آنها بردباری کافی نداشته باشد موجب ناراحتی های فراوانی خواهد شد.
۶ – رعایت انصاف در ارزشیابی ها ویژگیهای یک معلم خوب
چنانچه ارزشیابی معلم در موقعیت های مختلف منصفانه نباشد، موجب کینه و عناد و در نتیجه دوری گزیدن برخی از دانش آموزان از معلم می شود و می دانیم که این حالات عاطفی چه ثمرات بدی به دنبال خواهد داشت.
۷ – آشنایی با اصول روانشناسی
معلم باید علاوه بر داشتن تخصص در زمینه ی خاصی که تدریس می نماید، با اصول کلی روانشناسی نیز آشنایی داشته باشد. زیرا عدم آشنایی با روانشناسی گاهی اوقات باعث می شود که رفتار دانش آموز به غلط تعبیر گردد و در نتیجه کدورت و جدایی ایجاد شود.
چنانچه معلم با قوانین رشد، یادگیری، خصوصیات سنی گروه های مختلف، روانشناسی پسر و دختر و غیره آشنا باشد، خیلی از مسائل و مشکلات را می تواند به آسانی توجیه کند و راه حل آنها را پیدا کند.
۸ – قدرت بیان
خوش صحبتی و قدرت بیان یکی از عواملی است که در ایجاد رابطه با افراد فوق العاده مؤثر است و معلم که علاوه بر ایجاد رابطه با دانش آموزان باید مطالب درسی را به آنها تفهیم کند، حتماَ باید از این نیرو برخوردار باشد.
بسیاری از افراد با سواد و مطلع هستند، ولی در اظهار مطالب و تفهیم آن به دیگران ناتوانند. چنین افرادی به ندرت می توانند در کار معلمی و آموزش موفق شوند.
۹ – آراستگی ظاهر
معلمی که در برابر دانش آموزان کلاس ظاهر می شود و ناچار است روزی چندین ساعت با آنها سر و کار داشته باشد، باید از نظر سر و وضع ظاهر کاملا آراسته باشد. ویژگیهای یک معلم خوب
البته آراسته بودن به آن معنی نیست که همیشه لباس آخرین مد به تن داشته باشد و هر روز ساعت ها وقت صرف خود آرایی نماید، بلکه باید آرایش و پوشش او با محل و محیطی که در آن تدریس می کند متناسب باشد و رعایت پاکیزگی و انضباط را بنماید. ویژگیهای یک معلم خوب
۱۰ – ارزشیابی از کار خود
یک معلم خوب کسی است که مرتب از کاری که می کند ارزشیابی به عمل آورد. یعنی با توجه به هدف های آموزشی و رفتاری که در آغاز شروع هر کلاس در نظر دارد، باید ببیند که تا چه حد این هدف ها برای او حاصل شده است و تا چه حد توانسته است در دانش آموزان نفوذ کند و مورد تأیید آنها واقع شود سپس برای رفع نواقص راهکارهای مناسبی را در نظر بگیرد.
خلاصه ویژگی معلم خوب
PDF کتاب ویژگی هاى معلم خوب + خلاصه کتاب اثر آیتالله حسین مظاهری
شرط معلم خوب بودن آن است که مقام ومنزلت خویش را بشناسد زمانی انسان می تواند در هدفش پیروز شود که شأن ومنزلت وحقیقت خویش را در آن کار آگاه باشد .معلم از جمله حقیقتی است که در پیشگاه خداوند بالا ترین درجه را دارد در نتیجه باید شرایطی در معلم پدید آید که به آن درجه والا برسد.
بخش دوم : والاترین عبادت
معلمی بالاترین عبادت است همین که کار پیامبری است ،انسان را از جهل به سوی دانای وروشنای می برد کار معلم کار امامان است .پاداش چنین شخصی که نقش هدایت گری دارد نزد خداوند با ارزش است.
بخش سوم : امانتداری
یک معلم مسؤل است .وقتی به انسان مسؤلیتی داده شده باید در حد کمال وظیفه اش را به سرانجام برساند . معلم یک امانتدار است و انسان ودر حقیقت یک نسل و یک جامعه امانت اوست و یک معلم باید بکوشد تادر این راه سترگ به رستگاری برسد.
بخش چهارم : رأفت و مهربانی
یکی از رمز های موفقیت هر شخصی در هر شغل و سمتی چه گونه رفتار کردن و مهربانی و خوشرویی است .یک معلم باید جذاب باشد این قدرت را داشته باشد که شاگرد را جذب کند وقتی یک معلم مهربان باشد دانش آموز نیز به سمت او کشیده می شود دلیل آن که باعث شد پیامبر در کار خیش موفق شود نیز همین بود که ایشان بسیار مهربان بودند .
بخش پنجم: مراعات آداب و سوم
یک معلم باید به آداب و رسوم اجتماعی پایبند باشد ورفتار مناسب را در اجتماع بروز دهد .و به گونه ای در اجتماع برخورد کند که شخصیت مقابل حفظ شود ودر سخن گفتن از کلمات مناسب استفاده کند که شخصیت انسان در زبان و نحوه سخن گفتن او نمایان
می شود.
بخش ششم: نشاط و شادابی
یک معلم باید در کلاس درس شاداب و سر زنده باشدو باید از لباس روشن وپاکیزه استفاده کند که باعث شوق واشتیاق در دا نش آموز شود .
بخش هفتم: سعه صدر :
مهمترین شرط یک معلم خوب آن است که بر اعصاب خود مسلط باشد و قدرت عقلش بر نفس تسلط داشته باشد آنگاه می تواند در هر لحظه بهترین راه را انتخاب کند و در تصمیم های بزرگ درصد خطا را کاهش دهد یک معلم باید در برابر مشکلات استقامت داشته باشد و باسخت کوشی استعداد های دانش آموزان را شکوفا کند.
بخش هشتم: اخلاص
مهمترین شرط معلم خوب ،با اخلاص بودن است خلوص در کار باعث می شود همه ی شرط های معلمی را به نحو احسن انجام دهد وقتی کار برای رضای خدا شد پس همه چیز رنگ و بوی خدای می گیرد آنگاه معلم با شوق واشتیاق کار می کند و هرگز خسته نمی شود .
بخش نهم: مراعت شخصیت دیگران
انسان باید بکوشد تا در سخن گفتن شخصیت دیگران را خورد نکند و همچنین غیبت نکند ،زخم زبان نزند و مسخره نکند وقتی یک معلم در سر کلاس است باید از تهمت و بدگوی و مسخره کردن دوری کند زیرا اینها شخصیت انسان مقابل را خورد می کند و بزرگترین گناه است .
بخش دهم: خواهش بیجا
انسان باید به گونه ای با یکدیگر در تعامل باشد نباید از دیگران توقع بیجا داشته باشد زیرا شخصیت انسان را لکه دار می کند ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی ،در توقع و خواهش بیجا است در نتیجه یک معلم وظیفه دارد به دانش آموزان خود بفهماند که انسان باید دارای شخصیت باشد وآنچه که شخصیت او را لکه دار می کند توقع بیجا است .
بخش یازدهم: معلومات عمومی
یک معلم باید درمعلومات عمومی قوی باشد.معلومات عمومی سه بخش است اول در نوشتن و خواندن باید مهارت داشته باشد وخط خوش داشته باشد دوم طرز معاشرت اجتماعی ،دانستن معلومات روز که به معلم این امکان را می دهد که از جامعه عقب نماند .سوم،معلومات عمومی دینی است که باید یک معلم د سطح بالا باشد و بتواند در زمینه های دینی با دلیل و منطق پاسخ دهد .
تقوا یعنی ترس از خدا و حدود خداوند را دانستن واز آن تجاوز نکردن . یک معلم باید تقوا داشته باشد، تعهد در کار داشته باشد .عالم باید با تقوا باشد تا عملش به ثمر برسد.
در غیر این صورت فاسق می شود وآن وقت انسان بی تقوا قلبش سخت می شود وقرآن نیز نمی تواند هدایتش کند اما آن زمانی که یک معلم تقوا داشته باشد به خوبی می تواند در امر پرورش موفق شود و شاگردانی با ایمان و مسلمان تحویل جامع دهد.
بخش سیزدهم : تخصص و تعهد
یک معلم باید در کار تخصص داشته باشد یعنی علم کافی را داشته باشد تا بتواند دانش آموزان را با سواد بار آرد .علاوه بر تخصص باید تعهد داشتهباشد تا بتواند برای هدف آموزش و پرورش مفید واقع شود و دانش آموزی تحویل جامعه دهد که در همه جنبه ها در تعادل باشد.
بخش چهاردهم: وجدان اخلاقی
یک معلم باید وجدان اخلاقی داشته باشد وقتی معلم وجدان اخلاقی داشت ینی عاطفه دارد و بدو ن قساوت قلب است و واسطه خیر و برکت می شود .
بخش پانزدهم: امر به معروف و نهی از منکر
یکی از بال های سعادت امر به معروف و نهی از منکر است یک معلم باید امر به معروف کند و نهی از منکر کند تا در جامعه یک نظارت همگانی به وجود آید .
باید سعی کند در کلاس درس قاعده امر به معروف و نهی از منکر حکم فرما باشد و همچنین در کنار درسریا، ادب نیز به دانش آموزان بیاموزد.
بخش شانزدهم : ایمان
قدرت ایمان انسان را به لقاء الله می رساند .یک معلم با ایمان می تواند یک نسل را در مسیر سعادت قرار دهد ایمان همان نیروی است که یک معلم را پیشه پیامبری می رساند و آن وقتی که معلم با ایمان شد عملش تنها برای رضا وخوشنودی خدا می شود.
۱- مطالعه کافی کتب مرتبط با شغل معلمی ، روزنامه ها و نشریات ، بررسی وبلاگها و سایتها ی فعال معلمان و ادارات آموزش و پرورش جهت به روز آوری اطلاعات و آگاهی از آخرین یافته های مرتبط با شغل معلمی و کاربست آنها
۲- مطالعه در زمینه آموزش و پرورش تطبیقی و مقایسه فعالیتهای معلمان و مدارس کشور با معلمان و مدارس خارجی و کسب تجربه از فعالیتهای آنان ، این موضوع از طریق بررسی وبلاگ و سایت مدارس و معلمان خارجی به خوبی و به ارزانی ممکن است .
۳- شرکت فعال در انواع مسابقات علمی و مقاله نویسی معلمان و جشنواره ها که توسط ادارات و سازمانهای آموزش و پرورش برگزار می شود . این موضوع به مطالعه معلم می انجامد که موجب به روز شدن اطلاعات وی گشته یا موفقیتهایی برایش به دنبال خواهد داشت .
۴- شرکت فعال در کلاسهای ضمن خدمت و باز آموزی معلمان که توسط ادارات آموزش و پرورش برگزار می گردد .
۵- حضور فعال در جلسه شورای معلمان مدرسه و اظهار نظرهای صحیح و علمی با استناد به مطالعات کافی و حالت منفعل نداشتن در این جلسات جهت مطرح شدن نظرات مثبت شما و جلب توجه مدیر و سایر همکاران و نیز ترغیب دیگر معلمان شرکت کننده برای شرکت فعال در بحث های جلسه شورا .
۶- شرکت در مسابقات اقدام پژوهی و انتخاب موضوع های جدید برای تدوین و شرکت در مسابقه.
۷- شرکت در انواع همایش و سخنرانیهای کارشناسان و مدعویین ادارات آموزش و پرورش منطقه و استان جهت کسب اطلاعات علمی جدید در راستای شغل معلمی
۸- افتتاح وبلاگ یا سایت اینترنتی و درج مطالب نوشته شده به وسیله خودتان و توجه کافی به نظرات بازدید کنندگان و تهیه مطالب درخواستی آنان . و تبادل لینک و اطلاعات با سایر وبلاگها ، این کار موجب مطالعه بیشتر شما و تمرین کافی برای نوشتن و اظهار نظرهای علمی خواهد شد
۹- در صورت امکان از مدیر مدرسه بخواهید هر چند وقت یکبار به کلاس شما آمده و از نزدیک شاهد فعالیت و روش تدریس شما در کلاس باشد تا چنانچه نظری داشت بعدا” به شما اعلام نماید در غیر اینصورت با هماهنگی مدیر می توانید از سایر همکاران مانند بازرسان و کارشناسان اداره برای حضور در کلاس خود دعوت به عمل آورید .
۱۰- بردن ابزار و یا استفاده از رسانه های آموزشی در کلاس ، علاوه بر ایجاد جذابیت در تدریس برای دانش آموزان ، شما را معلمی علاقمند ، کوشا و فعال برای سایر همکاران و مدیر مدرسه معرفی خواهد نمود . ابزار آموزشی الزاما” وسایل گرانقیمت که ممکن است در دسترس شما نباشند ، نیستند ، بلکه وسایل و موادی ارزان و ساده مانند انواع عکس ، کتب ، مجلات و روزنامه و غیره نیز مفید است .
۱۱- در خواست از مدیر مدرسه برای برنامه ریزی جهت شرکت دادن دانش آموزان شما در بازدید های علمی و کلا ” استفاده از موقعیتهای آموزشی در راستای تدریس .
۱۲- جهت حفظ اقتدار خود و توانایی مدیریت کلاس درس ، حتی الامکان از بروز درگیری در کلاس درس خود داری نمایید . خیلی اوقات ، خود داری و سعه صدر و چشم پوشی معلم از خطاهای جزیی دانش آموزان ، از وقوع درگیری و تنبیه و به هم ریختن نظم کلاس و مدرسه و متعاقب آن گلایه سایر همکاران و دانش آموزان و والدین ، جلوگیری خواهد کرد . با سعه صدر ، شما به عنوان معلمی مقتدر و با توانایی مطلوب اداره کلاس برای دانش آموزان و همکاران معرفی خواهید شد .با خطای دانش اموزان در موقعیتهای منا سب دیگر ، برخوردهای حساب شده و سنجیده داشته باشید و زود از کوره در نروید .
۱۳- در زمان حضور در مدرسه حتی الامکان از گوشه گیری ، پکر بودن ، سکوت مطلق، در فکر فرورفتن ، خشم افراطی، اظهار مداوم گلایه و شکوائیه ، خود داری نمایید تا به زودی از چشم دیگران نیافتید و بلکه دیگران با دیدن شما انرژی بگیرند . در زنگ های تفریح و در دفتر مدرسه و سالن ، نشاط خود را به دیگران هم منتقل نمایید . زمانیکه حرفی برای گفتن ندارید به تبادل تجربه در مورد امور آموزشی و کلاسداری بپردازید.
۱۴- سروقت در مدرسه حاضر شدن ، سر وقت به کلاس رفتن ، برخورد مناسب با همکاران ، سخنان مفید و سنجیده در جمع همکاران و دانش آموزان ، رعایت نظم و غیره معرف خوبی برای شما به عنوان فردی منضبط و موفق خواهد بود .
۱۵- احترام کامل به کلیه کارکنان مدرسه ، احوالپرسی و خداحافظی های گرم ،پرس و جو از احوال همکاران ، شرکت در مراسم مختلف همکاران در خارج از مدرسه ، مساعدت و همدلی با آنان هنگام وجود مصائب و مشکلات ، شما را فردی خونگرم و دوست داشتنی معرفی خواهد کرد
۱۶ – مطالعه روش های تدریس نوین ، کسب تجربه از سایر معلمان موفق ، ارزشیابی از روشهای خود و از همه مهمتر استفاده از شیوه های تدریس فعال و مشارکتی تاثیر زیادی بر موفقیت شما خواهد داشت . استفاده از این شیوه ها نه تنها معلم را خسته نمی کند بلکه وی را در بین همکاران مدرسه ، برجسته خواهد ساخت و در یادگیری دانش آموزان موثر خواهد بود . به عنوان مثال استفاده از الگوی همیاری در کلاس و گروه بندی دانش آموزان باعث خواهد شد آنها ضمن مشارکت و فعالیت در کلاس ، علاقه خاصی به معلم پیدا کرده و این کار رضایت دانش آموزان ، والدین آنها ، مدیر و معاون را نیز در پی خواهد داشت و در نهایت ، شما ، خود پنداری مثبتی از خود خواهید داشت . استفاده از روشهای مشارکتی و فعال یادگیری از خستگی معلم در کلاس و یکنواخت صحبت کردن وی به میزان زیادی خواهد کاست .
۱۷ – انجام برخی امور به ظاهر ساده در مدرسه و کلاس ، شما را به عنوان فردی فعال ، پر انرژی ، خونگرم و مورد علاقه به دیگران معرفی خواهد کرد که خیلی از معلمان ممکن است تمایلی بدان نداشته و یا از اهمیت آن مطلع نباشند . مثلا” انداختن عکس های دسته جمعی با دانش آموزان ،برگزاری جشن فارغ التحصیلی یا اتمام پایه برای کلاس خود ، شرکت در نماز جماعت مدرسه همراه دانش آموزان ، شرکت در فعالیتهای فوق برنامه و پرورشی همراه دانش آموزان ،شرکت در اردوها و بازدیدهای خارج از مدرسه همراه آنان ، سخنرانی در مراسم آغازین مدرسه ، کمک و مساعدت مدیر ، معاون و مربی پرورشی در اجرای برنامه ها به مناسبتهای مختلف مذهبی و اعیاد ، امانت دادن کتاب و مجله و غیره به دانش آموزان ،و فعالیتهای متنوع دیگر …
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل دانلود نمونه سوالات ویژگیهای یک معلم خوب
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
در صورت هرگونه مشکل در محصولات سایت ، می توانید در زیر هر محصول دیدگاه خود را بنویسید یا از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید.
اگر هنگام خرید با مشکلی مواجهه شدید از طریق تلگرام، سروش ویا آیتا به ایدی dabiranfile@ ارتباط برقرار کنید یا با ایمیل dabiranfile@gmail.com
دیدگاه ها