no-img
سایت دبیران فایل

دانلود طرح پاک مدارس - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود طرح پاک مدارس
zip
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱
۰ تومان
رایگان – خرید

دانلود طرح پاک مدارس


دانلود طرح پاک مدارس طرح پایش آمادگی کودکان + دستورالعمل طرح پایش آمادگی کودکان (پاک) سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲+طرح پاک ابتدایی + طرح پاک متوسطه اول + طرح پاک متوسطه دوم

در این مطلب فایل دانلود طرح پاک یا طرح پایش آمادگی کودکان در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم را به صورت آماده کرده ایم امیدواریم که مورد استفاده تان قرار گیرد و مفید باشد.

در قالب طرح پاک با انجام آزمون های حرکتی از جمله هماهنگی، چابکی، تعادل و مهارت های بنیادین اجرا و کارنامه سلامت حرکتی برای هر دانش آموز صادر می شود

بر اساس این طرح پاک تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مورد ارزیابی سواد بدنی و آمادگی جسمانی قرار خواهند گرفت

در طرح پاک با مشارکت مدیران، معلمان و نظارت مربیان درس تربیت بدنی، سنجش شاخص توده بدنی انجام و دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی می شوند.

در طرح پاک فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی را برای تشویق و مشکلات کم‌تحرکی دانش‌آموزان در منازل به صورت غیرحضوری اجرایی کنیم.

طرح پاک ابتدایی و متوسطه اول و دوم

  • قبل از انجام آزمون، حتماً گرم کردن انجام شود.
  • معلمین گرامی در تمامی مراحل آزمون طرح پاک، دانش‌آموز را همراهی کنند.
  • با توجه به استفاده از نورم کلاسی، فشار بیش از حد به دانش‌آموز جهت کسب رکورد منحصربه‌فرد در طرح پاک، شایسته نیست.
  • هنگام اجرای آزمون تعادلی راه رفتن روی خط صاف یا گردو شکستم (دوره‌های اول و دوم ابتدایی)، هر زمان دانش‌آموز گام ناصحیح برداشت -خارج از خط، گذاردن پا روی پای دیگر و …- آزمون طرح پاک، قطع شده و عدد کسب‌شده ثبت می‌گردد.
  • هنگام اجرای آزمون طرح پاک حرکات ترکیبی روی خط فرضی (دوره‌های اول و دوم ابتدایی) بین هر حرکت ۳۰ ثانیه‌ای آزمون، بایستی ۳۰ ثانیه نیز استراحت در نظر گرفته شود. تعداد حرکات صحیح در هنگام اجرای هر حرکت به عنوان رکورد دانش آموز ثبت خواهد شد.
  • مدت زمان اجرای آزمون طرح پاک پله در دوره‌های متوسطه، سه دقیقه همراه با ضرب آهنگ مترونوم می‌باشد که پس از پایان آن، باید ضربان قلب در یک دقیقه شمارش شود. دقت شود که در چنین مواردی، ضربان قلب پایینتر، نشان‌دهنده آمادگی قلبی تنفسی بهتر می‌باشد؛ لذا دانش‌آموزی که چنین رکوردی را به دست آورده، نمره بهتری کسب خواهد کرد.

طرح پاک

  • شکل صحیح اجرای آزمون طرح پاک انعطاف‌پذیری سیت اند ریچ اصلاح‌شده در دوره‌های متوسطه بدین صورت است که در مرحله شروع، سر و باسن دانش‌آموز به دیوار چسبیده، تنه نسبت به ران در وضعیت ۹۰ درجه بوده و کف پاهای وی به تخته می‌چسبد. در این حالت، انگشتان دست دانش‌آموز تخته را لمس کرده و عدد وی ثبت می‌گردد. سپس کشش کامل را انجام داده، مجدداً تخته را لمس کرده و عدد موردنظر ثبت می‌گردد. در نهایت، اختلاف این دو عدد، رکورد وی محسوب می‌شود. این آزمون سه بار تکرار شده و بهترین رکورد در سامانه ثبت می‌گردد. به عنوان مثال، چنانچه نتیجه اختلاف اندازه‌گیری اول ۱۵، اختلاف اندازه‌گیری دوم ۱۸ و اختلاف اندازه‌گیری سوم ۱۷ بود، رکورد نهایی برای ثبت در سامانه عدد بزرگتر، یعنی ۱۸ می‌باشد.
  • دانش‌آموزان دارای معافیت ورزشی، از شرکت در آزمون طرح پاک، معاف هستند.
  • در صورت تمایل معلم مربوطه به استفاده از آزمون‌های طرح پاک جهت ارزشیابی پایانی نیمسال، انتظار می‌رود برای دانش‌آموزان معاف، شرایط ارزشیابی، تسهیل شده و اقدامات موردنیاز صورت گیرد.
  • چنانچه معلمی قصد دارد از آزمون‌های طرح پاک برای ارزشیابی بخش آمادگی جسمانی استفاده نماید، نحوه نمره‌دهی دانش‌آموزان به صورت کلاسی و از طریق نورم معلم‌ساخته خواهد بود (ارجاع به جداول ۴ و ۵).
  • پیشنهاد می‌گردد معلمان گرامی جهت ثبت نهایی آزمون‌ها طرح پاک ، از جداول انتهای دستورالعمل (پیوستهای ۱ تا ۳) استفاده نمایند.
  • مدت زمان تمرین برای آماده‌سازی اولیه دانش‌آموزان ، دو هفته قبل از اجرای آزمون طرح پاک خواهد بود. این در حالی است که طی نیمسال دوم، معلمان می‌توانند تمریناتی مرتبط با آزمون‌ها طرح پاک برای دانش‌آموزان در نظر گرفته و جهت آماده‌سازی بهتر، در پایان هر ماه آزمون‌های طرح پاک موردنظر (پاک) را تکرار نمایند. در نهایت در پایان نیمسال دوم، مجدداً آزمون‌ها طرح پاک گرفته شده و رکوردها در سامانه مربوطه ثبت می‌گردند.

آزمون‌ها طرح پاک

بر اساس این طرح پاک اطلاعات لازم مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و اطلاعات لازم در سامانه مشخص ثبت می‌شود تا در قالب کارنامه ورزشی در هر نیم سال تحصیلی جهت آگاهی از روند فعالیت‌های جسمانی و اضافه وزن به خانواده‌ها ارائه شود.

مراد از طرح پایش آمادگی کودکان (طرح پاک)، ارزیابی سواد بدنی و آمادگی جسمانی آنان بوده که بایستی در هر نیمسال توسط معلم تربیت بدنی یا آموزگاران پایه صورت پذیرفته و در سامانه مربوطه ثبت گردند. قابل ذکر است که معلمان میتوانند در پایان هر نیمسال آموزشی از نتایج این آزمون‌ها برای ارزشیابی بخش آمادگی جسمانی نیز استفاده نمایند. لذا، دستورالعمل حاضر، به منظور آشنایی بیشتر معلمان با آزمون‌های طرح پاک و همچنین، در صورت تمایل، نحوه نمره‌دهی آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، طراحی و تدوین گردیده است.

داستان طرح پاک, دانلود طرح پاک, طرح پاک, طرح پاک ۱۴۰۱-۱۴۰۲, طرح پاک مختص ۱۴۰۱-۱۴۰۲, فایل طرح پاک, نمونه طرح پاک, نمونه فایل طرح پاک ۱۴۰۱-۱۴۰۲

بخشنامه طرح پاک مدارس طرح پایش آمادگی کودکان

فرم طرح پاک مدارس طرح پایش آمادگی کودکان

ابلاغ طرح پاک مدارس طرح پایش آمادگی کودکان

صورتجلسات طرح پاک مدارس طرح پایش آمادگی کودکان

 

در صورت درخواست دانلود طرح پاک مدارس  از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!