no-img
سایت دبیران فایل

دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور
zip
خرداد ۶, ۱۴۰۱
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور


در این دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور را برای شما قرار داده ایم. دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور در قالب فایل word آماده خرید و دانلود می باشد.

فرمت فایل: word.دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور

نمونه ای از دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور

معرفی طرح درس :

الگوی ASSURE ( آشور ) ازسرواژه هایی تشکیل شده است که مراحل این الگو را تشکیل میدهد وآن عبارت است از:

 

  1. تجزیه وتحلیل ویژگیهای فراگیر     Analyze Learner Characteristics

 

  1. تعیین اهداف State Objectives

 

  1. انتخاب رسانه ها و مواد Select Media And Materials

 

  1. کاربرد رسانه ها و مواد Utilize Media And Materials

 

  1. مشارکت فراگیر Require Learner Participation

 

  1. ارزشیابی و تجدید نظر       And Revise Evaluation

 

ASSURE  میتواند در محیطهای واقعی یا مجازی مورد استفاده قرار گیرد .

 

ASSURE یک چهار چوب مناسب طراحی را که با تغییرات مداوم تکنولوژی درمحیط های یاددهی ویادگیری رخ می دهد را فراهم سازد.

 

 

 

طراحی تدریس سنگ ها با استفاده از الگوی ASSURE

 

۱) تجزیه و تحلیل فراگیران : ( Analyze Learner Characteristics )

 

الف ) ویژگی های عمومی

 

فراگیران دانش آموزان کلاس اول ابتدایی دبستان دخترانه مهدیه منطقه ۲ نیشابور می باشند که  بین  ۷ تا ۸  سال سن دارند . آنها از نظر اقتصادی و اجتماعی در طبقه متوسط  رو به بالا رشد کرده اند  و تفاوت فرهنگی زیادی ندارند ولی از نظر میزان یادگیری وعلاقه به درس درسطوح مختلف می باشند .

 

اغلب آنان در فعالیتهای تعاملی با تمرکز وعلاقه کار می کنند .

 

از نظر ضریب هوشی طبیعی بوده و اکثریت آنان در جستجوی پاسخ صحیح دارای سبک تکانشی بوده وفقط تعداد معدودی از دانش آموزان دارای سبک تاملی هستند.

 

اکثریت دانش آموزان در خواندن ودرک مطلب مشکلی ندارند بجز چند نفر که با ارائه کتابهای مورد علاقه آنان ( ازکتابخانه کلاسی ) در تقویت این امر تلاش می شود.

 

اکثر دانش آموزان در برقراری ارتباط باهم مشکلی ندارند بجز ۱ نفر که گوشه گیر هست وسعی می شود با دادن مسئولیتهای مختلف به آن نسبت به مشارکت آن درامور کلاس زمینه های لازم فراهم گردد.

 

کلاس از نظر فضا باتوجه به تعداد دانش آموزان (۳۵ نفر ) محدود نبوده ولذا امکان تغییرچینش صندلی ها باتوجه به نوع تدریس در هر زنگ وجود دارد و از نظر نور مناسب می باشد . مؤقعیّت کلاس از نظر سر وصدا ومزاحمتهای کلاسی در شرایط مطلوب می باشد .

دانلود نمونه بسته نمونه طراحی آموزشی بر اساس الگو اشور

ب ) ویژگیهای ورودی خاص ( مهارتهای ورودی ) :

 

همه فراگیران با خصوصیات کلی سنگها از نظر شکل ، اندازه ، ورنگ آشنایی دارند وبطور کلی می دانند که سنگها در کجا ها یافت می شوند امّا در مورد شناخت انواع سنگ از نظر ارزش و نوع استفاده در موارد متنوع وچگونگی به وجود آمدن سنگ ریزه ها حتی طبقه بندی سنگها از لحاظ خصوصیات ظاهری واستفاده از آنها  احتیاج به آموزش وراهنمایی وهدایت دارند .

 

برای تدریس این مبحث ابتدا برای اطلاع از میزان آگاهی دانش آموزان ( پیش نیاز این درس) آزمون تشخیصی به عمل می آید چنانچه دانش آموزی اطلاعاتش در مورد این درس کافی نبود با اطلاعات تکمیلی وبحث در گروه ، اورا به سطح مورد نظر خواهیم رساند .

 

طرح درس چیست؟

طرح درس یک برنامه یا یک چهارچوب منظم و سازماندهی شده است. که معلم آن را طرح ریزی می کند. تا فرایند تدریس و آموزش را هدفمندانه شروع کند، با نظم پیش ببرد و به موقع، به پایان برساند. همچنین طرح درس همانند یک نقشه راه می ماند که مسیر تدریس را مشخص می کند.

طرح درس به دو صورت طراحی می شود. طرح درس سالانه یا ترمی و طرح درس روزانه یا جلسه ای

سالانه یا ترمی

برنامه ای برای یک سال تحصیلی یا یک ترم درسی است که به صورت کلی تدوین می شود.

روزانه یا جلسه ای

برنامه ای برای یک روز یا یک جلسه درسی است که به صورت جزئی تدوین می شود.

اهمیت و فواید استفاده از طرح درس

– استفاده بهینه از زمان

– تحقق بهتر اهداف درسی از نظر کمی و کیفی

– کاهش بی نظمی و هرج و مرج در کلاس

– ایجاد انگیزه در معلم و دانش آموزان

– افزایش اعتماد به نفس مدرس یا معلم

– ایجاد یادگیری عمیق تر و پایدارتر در دانش آموزان

– نهادینه شدن نظم و انضباط در فعالیت های دانش آموزان

نمونه ی پیش نویس یک طرح درس

 

گام اول: مشخصات

گام دوم: اهداف محتوایی و شناختی

به این سؤالات پاسخ دهید:

  • می خواهید دانش آموزان چه مطالبی را بدانند یا قادر به انجام چه کاری باشند؟
  • انتظار دارید دانش آموزان چه دانش، مهارت، استراتژی یا رفتاری را بیاموزند؟
  • دانش آموزان چه محتوا یا مفهوم مهمی را یاد  بگیرند؟
    در این باره به چه استانداردهایی باید مراجعه کرد؟

گام سوم: سؤالات راهنمای درس

چرا دانش آموزان باید به این موضوع علاقه نشان دهند یا آن را بدانند؟

چه سؤالات بحث برانگیزی در مورد این درس وجود دارد؟

چه سؤالاتی دانش آموزان را کمک می کند تا بر جنبه های مهم موضوع تمرکز کنند؟

 

گام چهارم: ارزش یابی

چگونه متوجه می شوید که دانش آموزان به اهداف مورد نظر رسیده اند؟

  • از چه ابزارهایی برای ارزش یابی استفاده می کنید؟
  • دانش آموزان چگونه در ارزش یابی مشارکت خواهند کرد؟
  • چگونه خود را ارزیابی می کنند؟
  • تکنولوژی چه نقشی در ارزش یابی خواهد داشت؟

گام پنجم: ارتباطات

کدام یک از نیازها، علایق و دانسته های قبلی دانش آموزان می تواند مبنایی برای این درس باشد؟

ممکن است دانش آموزان با چه مشکلات مفهومی ای رو به رو شوند؟

چگونه می توان این درس را به سایر موضوعات درسی مرتبط کرد؟

 

گام ششم: فعالیت های یادگیری

دانش آموزان موظف به انجام کدام فعالیت های یادگیری مشارکتی هستند؟

  • چگونه می توانند دانش و مهارت را فرا گیرند، دانایی، توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند و یادگیری را مدیریت کنند؟
  •  چه دلایلی وجود دارد که بتوان گفت این درس چالش برانگیز، بین رشته ای یا ویژه است؟
    استفاده از تکنولوژی چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟

گام هفتم: استراتژی های تدریس

از چه تمرین هایی برای درس استفاده خواهید کرد؟

  • محیط اطراف چه اثری بر یادگیری این فعالیت ها دارد؟
  •  نقش شما چیست؟
  • نقش دانش آموزان در یادگیری درس چیست؟

ویژگی های یک طرح درس مناسب :

۱_ روشی که برای آموزش سوره های قرآن ارائه می شود تداخلی با سایر برنامه های دوره پیش دبستانی نداشته باشد و به صورت هماهنگ و مکمل و در کنار کار قرار گیرد.
۲_ از آنجا که سنین خردسالان قادر به استفاده از نسخه مکتوب قرآن کریم نیستند ،طرح درس باید برای این گروه با این ویژگی کارایی داشته باشد.
۳_ از یک طرف ساده و بی پیرایه باشد و از طرف دیگر دارای جذابیت باشد.
۴_ با ویژگی های روانی و اجتماعی گروه خردسال هماهنگ باشد.
۵_ هماهنگی با گروه و از طرف دیگر استقلال و هویت مستقل را بیاموزد.
۶_ بنابراین لازم است تا مدت زمان کلاس کم باشد.
۷_ با فرهنگ ایرانی و سنت آموزش قرآن کریم در میان ایرانیان هماهنگ باشد.

۱ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

۲ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

راهنمای خرید طرح درس  : برای خرید انلاین طرح درس  ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین طرح درس شوید .در صفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت، طرح درس ، پرسش مهر ،طرح جابر و برنامه سالانه و تقویم اجرایی… عضو کانال شوید:

کانال تلگرام طرح درس:        https://t.me/tarhdaars

.

کانال تلگرام پرسش مهر:         https://t.me/poorseshmehr

.

کانال تلگرام دبیران و ضمن خدمت:  https://t.me/dabirfile

 سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

 ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت راهنما و پشتیبانی طرح درس، ضمن خدمت و پرسش مهر عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا )



دیدگاه ها


  1. فاطمه گفت:

    باسلام چرا فایل برام ارسال نشده؟

    • دانلود طرح درس بر اساس الگوی آشور ایمیل یا روبیکا و تلگرام یا سایر پیام رسان ها ارسال گردید.می توانید یک پیام به ایمیل سایت ارسال کنید.یا در تلگراام پیام دهید به آی دی زیر @dabiranfile

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!