no-img
سایت دبیران فایل

دانلود طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی
zip
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی


دانلود طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۲۸

کارورزی مربوط به رشته : علوم تربیتی

قسمتی از فایل طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی

فهرست مطالب طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی
مقدمه ۲
فعالیت اول ۶
۱) بیان مساله ۶
۲)هدف ۶
۳)مراحل طراحی فعالیت برای درگیرنمودن دانش آموزان ۷
۴)جدول گام هاو ارزیابی ۸
۵- مواد و منابع آموزشی ۹
روش : ۹
۶-بازخورد ۹
۷- بازاندیشی و تحلیل ۹
فعالیت دوم ۱۰
۱)تبیین مساله ۱۰
۲)هدف ۱۱
۳)مراحل طراحی فعالیت یادگیری برای رفع بد فهمی ۱۱
۴)جدول گامها و ارزیابی ۱۲
۵)مواد و منابع آموزشی ۱۳
روش : ۱۳
۶) بازخورد ۱۳
۷)باز اندیشی و تحلیل ۱۳
فعالیت سوم ۱۴
۱)تبیین مسأله ۱۴
۲)هدف ۱۵
۳)مراحل طراحی فعالیت برای آموزش مهارت های مشارکتی در ورزش ۱۵
۴)جدول گام ها و ارزیابی ۱۵
۵) مواد و منابع آموزشی ۱۶
روش : ۱۶
۶)بازخورد ها ۱۶
۷)باز اندیشی و تحلیل ۱۷
فعالیت چهارم ۱۷
۱) تبیین مساله ۱۸
۲)هدف: ۱۸
۳)مراحل فعالیت یادگیری برای مرور مباحث ۱۸
۴) جدول گام ها و ارزیابی ۱۹
۵)مواد و منابع آموزشی: ۲۰
روش: ۲۰
۶)بازخورد: ۲۰
۷)بازاندیشی و تحلیل: ۲۰
فعالیت پنجم ۲۱
۱)بیان مساله ۲۱
۲)هدف : ۲۱
۳)مراحل طراحی تکلیف یادگیری: ۲۲
۴)جدول گام ها و ارزیابی: ۲۳
۵)مواد و منابع آموزشی : ۲۴
روش: ۲۴
۶)بازخورد: ۲۴
۷)باز اندیشی و تحلیل : ۲۴
فعالیت ششم ۲۵
۱)بیان مساله: ۲۶
۲)هدف: ۲۶
۳)مراحل طراحی ارزشیابی از آموخته ها : ۲۶
۴)جدول گام ها و ارزیابی: ۲۷
۵)مواد و منابع آموزشی: ۲۷
روش: ۲۸
۶)بازخورد: ۲۸
۷)تحلیل و باز اندیشی: ۲۸
پیوست ها : ۲۹
فهرست منابع ۳۱

دانلود طراحی فعالیت یادگیری کارورزی 2 رشته علوم تربیتی

مقدمه طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی

(بدون شک پدیده یادگیری، مهمترین پدیده روانی در انسان و موجودات تکامل یافته می باشد،به این دلیل که پایه و اساس بسیاری از مسائلی است که موجب می شود انسان از نظر روانی از سایر موجودات و دیگر همنوعان خود متمایز گردد.روانشناسی یادگیری یکی از مباحث بنیادی در علم روانشناسی می باشد که تحقیقات و بررسی های فراوان را از سوی دانشمندان این علم به خود اختصاص داده و نظریات گوناگونی در خصوص آن عنوان شده است.اهمیت و ارزش یادگیری در نزد آدمی هنگامی نمایان می شود که ما را از تمام آنچه آموخته ایم محروم سازد. در این صورت با آنکه از نظر فیزیولوژیک،فردی بالغ و طبیعی خواهیم بود،اما از نظر مسائل روانی به دوره های کودکی برگشت خواهیم کرد.)

یادگیری یکی از مهم ترین زمینه ها در روانشناسی و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است.

کیمبل یادگیری را اینگونه تعریف کرده است(تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری که در نتیجه تمرین تقویت شده،رخ می دهد)

هدف آموزشی به عنوان برونداد مورد انتظار تدریس تعریف می شود.اهداف بر اساس نیازهای تعیین شده در گام اول تدوین می شود.در تدریس رسیدن به برونداد یادگیری و دریافت روشن آنچه یاد داده می شود،دارای اهمیت بسزایی است.اگرمعلمی تصور یا دید کاملا روشنی از هدف آموزشی داشته باشد آنگاه محقق ساختن آن دید ساده تر خواهد بود.

منظور از طبقه بندی و تحلیل هدف های صریح آموزشی،راه ها و مراحل دقیق و مشخصی است که بعد از تحقق آن ها تغییرات لازم در تفکر،احساسات و مهارت های علمی شاگردان به وجود می آید. با طبقه بندی هدف های آموزشی بر آنیم که معلوم بداریم این تغییر رفتار در چه زمینه ها و در چه سطحی صورت می گیرد.برای اهداف آموزشی طبقه بندی مختلفی ارائه شده است که یکی از معروف ترین آن ها طبقه بندی بلوم و همکاران است.در این طبقه بندی اهداف آموزشی در سه حیطه ی شناختی ،عاطفی و روانی –حرکتی قرار می گیرند.

حیطه ی شناختی : اهدافی قرار می گیرند که محتوای مربوط به آن ها جنبه نظری داشته و یادگیری آن ها مستلزم فعالیت های صرف ذهنی و عقلانی است.

حیطه عاطفی : با اهدافی سروکار دارد که محتوای مربوط به آن ها جنبه ایجاد تغییر نگرش ،طرز فکر و به طورکلی ،ارزش ها دارد.

حیطه روانی –حرکتی : ربط به آموزش مهارت ها دارد.این مهارت ها به گونه ای است که انجام آن ها نیازمند به همکاری اعصاب و ماهیچه هاست.

(یاد آوری این نکته ضروری است که با وجود اینکه هدف های شناختی بر تفکر ،هدف های عاطفی بر احساس و هدف های روانی-حرکتی بر حرکات و مهارت های فیزیکی آن تاکید دارند.لیکن همانند دایره های متداخلی هستند که در حوزه عمل یکدیگر اثر می گذارند.از آنجا که اهداف حیطه شناختی جنبه نظری و فکری دارد به آنان سر (head)،اهداف حیطه عاطفی چون سبب تغییر نگرش می شوند به آنها قلب (heart) و اهداف در حیطه روانی-حرکتی که جنبه مهارتی دارند را دست(hand) گویند.این سه به ۳H معروفند.)

انواع آموخته ها و دانستنی های حیطه ی شناختی را به شش سطح یا طبقه و به ترتیب از آسان به مشکل قرار داده اند که عبارتند از : دانش،فهمیدن،کاربرد،تجزیه و تحلیل،ترکیب،ارزشیابی

در حیطه عاطفی،درجات و میزان علاقه مندی دانش آموزان نسبت به فعالیت های آموزش پرورش در پنج طبقه به شرح زیر تقسیم بندی می شوند:آمادگی برای قبول،واکنش،ارزش گذاری،سازمان بندی،درونی شدن ارزش ها.

بطور کلی در حیطه روانی-حرکتی انجام دادن صحیح هر عملی مورد نظر است و طبقه بندی آن به شرح آمادگی و تقلید،اجرای عمل بدون کمک دیگران،دقت،هماهنگی حرکات،عادی و طبیعی شدن حرکات.

معلم پس از نیازسنجی دانش آموزان اهداف آموزشی را که شامل دانش و آگاهی مورد نیاز،نوع نگرش ها و عواطف فراگیرو مهارت های مورد نیاز وی برای زندگی فردی و اجتماعی است را تدوین کرده و این اهداف باید در قالب اهداف رفتاری که دارای شرایط،معیارو رفتار مورد نظر هستند تدوین گردد.آنچه در تدوین اهداف آموزشی مهم است فهم و برداشت صحیح معلم از این اهداف،سودمندی اهداف در نگاه فراگیر،تناسب اهداف با وضعیت فراگیران و نیاز های آن ها،تناسب اهداف با واقعیت های موجود و قابلیت اندازه گیری و قابل دسترس بودن این اهداف است.

 

فعالیت اول طراحی فعالیت یادگیری کارورزی ۲ رشته علوم تربیتی

طراحی فعالیت یادگیری برای درگیر نمودن دانش آموزان (کلاسی)

  • بیان مساله

این سوال  را مطرح کردم که : لایه های زمین پوسته ،گوشته را چگونه به دانش آموزان بیاموزیم که به راحتی تشخیص دهند.

۲)هدف

تفکر و درگیر نمودن دانش آموزان در یادگیری تشخیص  لایه های زمین

 

۳)مراحل طراحی فعالیت برای درگیرنمودن  دانش آموزان

پس از تبیین مسئله و طرح سوال که چگونه لایه های زمین پوسته و گوشته را تشخیص دهیم،دانش اموزان هر کدام از دیدگاه  خود پاسخ می دادند.عده ای گفتند : لایه های زمین مثل بدن ما انسان ها هستند همانطور که ما پوست و گوشت و استخوان لایه های زمین هم دارای پوسته و گوشته هستند ( با نشان دادن لایه های زمین در جهات مختلف )

ملیکا گفت :  گوشته زمین باید نرم و پوسته مانند پوست ما که محافظ گوشت بدن است باشد.او تا حدودی به اصل جواب نزدیک شده بود .او را تشویق کردم. اما آنها  باید جواب این سوال را بصورت عینی  مشاهده می کردند.سپس به دانش آموزان گفتم بایک آزمایش می توان لایه های زمین  و حالت آنها را تشخیص داد.( از قبل به دانش اموزان گفته ایم که تخم مرغ آب پز به همراه خود بیاورند.)

به دانش آموزان میگوییم تخم مرخ ها را در دستشان بگیرند و به خوبی آن را مورد مشاهده قرار دهند بعد اولین سوال را پرسیدم  که سطح تخم مرغ را چه چیزی تشکیل داده :اکثر دانش آموزان پاسخ دادند پوسته ، گفتم که  پوست تخم مرغ را بکنید. پوست تخم مرغ چگونه است ؟همگی پاسخ دادند سخت و شکننده.

گفتم با انگشتان خود به سفیده تخم مرغ فشار بیاورید چه حالتی است همگی پاسخ دادند نرم است . در ادامه موضوع این نتیجه  را گرفتند  که پوسته همانند پوست تخم مرغ سخت و شکننده و سفیده تخم مرغ همانند گوشته نرم خمیری شکل است.

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!