no-img
سایت دبیران فایل

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم
zip
شهریور ۹, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم – فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و هشت صفحه

قسمتی از دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم

بیان مسأله

همانگونه که همگی واقفیم هدف های کلی آموزش قرآن در دوره ء متوسطه به شرح زیر است:

توانایی قرائت روان و فصیح تمام آیات قرآن کریم؛توانایی قرائت آیات کتاب درسی به صورت ترتیل و با رعایت احکام مهم تجوید؛حفظ برخی از آیات و سوره های قرآن کریم؛تقویت توانایی درک معنای عبارات و آیات قرآن کریم؛آشنایی با برخی از مباحث ضروری علوم قرآنی؛آشنایی با تفسیر برخی از آیات قرآن کریم؛آشنایی با شیوه تحقیق موضوعی در قرآن کریم؛تقویت انس و علاقه به قرائت مستمر و فهم قرآن کریم و تدبر در آیات آن؛توانایی بهره گیری از قرآن کریم برای تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی؛تقویت استعداد های خاص در زمینه های گوناگون آموزش قرآن کریم.

الف. شاخص های کیفی وضع موجود

۱.بیش تر دانش‌آموزان در ساعات دین و زندگی ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.

۲.برخی از دانش‌آموزان در ساعات دین و زندگی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.

۳.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.

۴.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.

۵.با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند.

۶.با عناوین کتاب های داستان قرآنی نا آشنا بودند.

۷.کاملاً با گنجینه ی احادیث و پیام های قرآنی ناآشنا بودند.

  1. از حفظ کردن سوره های قرآن حتی کوچک ترس و واهمه داشتند و اعتماد به نفسشان در این زمینه پایین بود.
  2. برخی از اولیای دانش‌آموزان ، از عدم علاقه نشان دادن فرزندشان به حفظ قرآن و فعالیت های مربوط به آن ، اظهار نارضایتی می کردند.

گرد آوری شواهد دو

  1. دانش‌آموزان در ساعات قرآن ، با هم صحبت نمی کردند و بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه نمی گرفتند.

۲.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی می کردند.

  1. دانش‌آموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه نداشتند.

۴.تمایل به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی در دانش آموزان ایجاد شده بود.

۵.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه نشان می دادند.

  1. مهمترین بخش این اقدام پژوهی این بود که اکثرا موفق به حفظ جزء سی ام قرآن کریم شده بودند.

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید

مدیر محترم چندین بار به طور تصادفی ار دانش آموزان ارزشیابی بعمل آورد و وقتی تعداد حافظان جزء سی ام  را بررسی میکرد مشاهده میکرد که تعداد حافظان کلاس من روز به روز افزایش می یابد بطوری که بعد از اجرای روش های متنوع و جذاب این تعداد نزدیک به صد در صد رسیده بود که مدیر محترم چندین بار مقابل سایر همکاران مدرسه تقدیر و تشکر کرد.

اولیای محترم با نوشتن نامه یا بصورت شفاهی احساس رضایت خود را اعلام می کردند و تشکر و قدر دانی می کردند.اینجانب در اجرای راه حل ها ، به درستی آن ها نیز دقّت می نمودم. یعنی در حین اجرای روش های انتخابی ، علاوه بر نظارت کامل ، کنترل کننده مداوم امور نیز بودم. به گونه ای که پیشرفت کار را زیر نظر داشته و پیوسته وقایع را ثبت می نمودم و در فرایند اجرا ، نه تنها از همکاران منتقد خود ، در مورد پیشرفت طرح کمک می گرفتم که در صورت نیاز، تغییرات لازم را نیز در اجرای طرح اعمال می نمودم.

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

راهنمای خرید اقدام پژوهی :

برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!