جزوه روانشناسی پرورشی نوین علی اکبر سیف
دانلود جزوه خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف ۲ نمونه فایل متفاوت کاملترین بسته
pdf جزوه روانشناسی پرورشی نوین علی اکبر سیف خلاصه کتاب شامل:
فایل جزوه روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف شماره ۱ با ۲۹۴ صفحه
فایل جزوه خلاصه روانشناسی پرورشی نوین علی اکبر سیف شماره ۱ با ۱۱۴ صفحه
فهرست مطالب جزوه دکتر سیف شماره ۲ به شرح زیر می باشد
مقدمه مؤلف ۳
یادگیری، آموزش و روانشناسی پرورشی ۴
پژوهشی در روانشناسی تربیتی ۶
نظریه رشد شناختی پیاژه ۹
نظریههای رشد شناختی۳۳
نظریه رشد شناختی برونر۳۱
نظریههای یادگیری رفتاری۳۱
پاولف، ثرندایک، و اسکینر۳۱
نظریه شرطیسازی وسیلهای ثرندایک ۳۱
نظریه شرط سازی کنشگراسکینر۳۱
نظریههای یادگیری شناختی۱۳
گشتالت، آزوبل، و بندورا۱۳
نظریه یادگیری معنادار کالمی آزوبل۱۱
نظریه یادگیری شناختی_اجتماعی بندورا۱۴
نظریههای یادگیری شناختی۱۱
خبر پردازی: نظام یاد ۱۱
نظریههای تازه خبرپردازی ۱۹
نظریههای یادگیری سازنده گرایی ۳۱
انگیزش در یادگیری۳۱
سبکهای یادگیری و تفکر ۴۳
سبکهای یادگیری شناختی ۴۳
سبکهای تفکر۴۱
راهبردهای یادگیری ومطالعه۴۱
شناخت و فراشناخت ۴۱
راهبردهای فراشناختی۴۹
هوش۱۳
تفکر: مفهوم سازی و قاعده آموزی۱۶
تفکر: حل مسئله، تفکرانتقادی، و آفرینندگی۶۶
طراحی آموزشی، هدفهای آموزشی و آمادگی برای یادگیری ۶۶
طبقه بندی هدفهای آموزشی ۱۳
آموزش معلم – محور: آموزش به کمک سخنرانی ۱۶
آموزش معلم – محور: آموزش مستقیم ۱۳
آموزش یادگیرنده -محور۱۱
اداره کالس درس ۹۶
آموزش به کمک روشهای تغییررفتار۹۶
سنجش یادگیری۹۱
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
قسمتی ار جزوه روانشناسی پرورشی نوین
نظریه های رشد شناختی
_به باور ویگوتسکی کنش متقابل میان یادگیرنده و محیط اجتماعیاش تعیینکننده اصلی رشد شناختی اوست. خاستگاه
روان آدمی اجتماع است و فرآیندی که به آن شکل میدهد ارتباط است.
_ویژگی مهم کارکردهای نخستین غیرارادی بودن آنهاست.
_کارکردهای عالی ذهنی تحت کنترل انسان است و دارای خاستگاه اجتماعیاند. کارکردهای عالی ذهنی از تحول
کارکردهای نخستین ذهنی به وجود میآید.
_به فرآیند تبدیل تدریجی تجارب یا فعالیتهای اجتماعی بیرونی به فرآیندهای عالی ذهنی درونی سازی گفته میشود.
_ابزارشی بیرونی است که مورد درستکاری قرار میگیرد و عالمت چیزی است که بجای آن مورداستفاده قرار میگیرد.
_هر کارکرد عالی ذهنی ابتدا در یک سطح اجتماعی وجود دارد.
_ویگوتسکی میگوید گفتار خودمحورانه گفتار اجتماعی است که جریان درونی سازی بهسوی گفتار درونی را نشان
میدهد.
_گفتار اجتماعی به دنبال کنترل رفتار دیگران است.
_گفتار خودمحورانه مرحله انتقالی گفتار بیرونی به گفتار درونی است. این مرحله شامل ۳ تا ۱ سالگی است. کودک برای
کنترل رفتار خود با خودش حرف میزند.
_پیاژه این نوع گفتار را نشاندهنده عدم توانایی کودک پیش عملیاتی در درک دیدگاههای دیگران است.
_آخرین مرحله رشد گفتار، گفتار درونی است، این گفتار به رفتار و اندیشه انسان جهت میدهد.
_در نظریه ویگوتسکی در ابتدا تفکر پیش زبانی و زبان پیش عقلی وجود دارند.
_ازنظر ویگوتسکی در فاصله ۱ تا ۱ سالگی زبان هم نقش درونی وهم نقش بیرونی دارد.
_در نظریه او زبان وسیله مهمی برای خود نظم دهی است. یعنی توانایی اندیشیدن و حل کردن مسائل بدون کمک دیگران.
_مراحل خود نظم دهی: نخست کودک یاد میگیرد که اعمال و صداهادارای معنیاند. دومین مرحله برای رسیدن به خود
نظم دهی انجام تمرین است. مرحله نهایی استفاده از عالمت برای تفکر و حل مسئله بدون کمک دیگران است.
_منطقه تقریبی رشد اهمیت تعامل اجتماعی را در رشد و یادگیری نشان میدهد
دانلود تست استخدامی روانشناسی پرورشی
دانلود خلاصه و سوالات روانشناسی پرورشی
دانلود سوالات روانشناسی پرورشی
در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:
آی دی سروش و ایتا : dabiranfile@ کانال سروش و ایتا: dabiranfile@
آی دی تلگرامی: dabiranfile@ کانال تلگرامی: dabirfile@ پیج اینستاگرام: dabiranfile@
دیدگاه ها