اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتداییام را با کمک پژوهش و تحقیق اصلاح کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتداییام را با کمک پژوهش و تحقیق اصلاح کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش
اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتداییام را با کمک پژوهش و تحقیق اصلاح کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش
اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتداییام را با کمک پژوهش و تحقیق اصلاح کنم تمامی نکات مربوط بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.
دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.
در این مورد هم اقدام پژوهی درس کاروفناوری پایه ششم ابتدایی را تایید.
و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی دانش آموز پایه اول ابتدایی کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش
قهرست اقدام پژوهی دانش آموز پایه اول ابتدایی :
مقدمه ۲
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله ۳
چکیده………………. ۴
گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا ) ۵
تجزیه و تحلیل وتفسیرها: ۸
انتخاب راه جدید به صورت موقّت ۱۱
آموزش درمانی ۱۲
روشهای درمان حسادت : ۱۴
قوانین یادگیری: ۱۴
قانون اثر ونتیجه : ۱۴
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن ۱۶
انواع پرخاشگری ۱۷
علل پرخاشگری ۱۸
ارائه دلایل مشکل پرخاشگری: ۱۹
گرد آوری اطلاعات(شواهد ۲) ۲۳
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار ۲۵
ارائه راهکارها
آموزش درمانی
«آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعهٔ اصول وروش های آ موزشی و روا نشناسی که میتواند افراد معلول جسمانی، روانی، ذهنی و عاطفی را تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند… . در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش کودک نسبت به یادگیری مسئله اساسی است.» (میلانی فر، ۱۳۷۰ ص ۱۸۴)
روشهای درمان حسادت:
آگاه کردن کودک ازاینکه مورد توجه ومحبت والدین قرار دارد، رعایت عدالت وانصاف در روابط، محبت به کودک وقتی که تنهاست،
ایجاد زمینه اعتماد وتوجه، سپردن کودک کوچکتر به کودک، حسود برای مراقبت ونگهداری، جرأت دادن، جایگزین کردن احساسات خشم آلود کودک،
کمک به کودک برای برون ریزی احساسات حسادت، مطلع ساختن کودک از مدتی قبل، قصه گفتن مادر به کودک وتسلی دادن به او، تبدیل حسادت به مساعدت وصمیمیت
بحث درباره ضررها وخسارات حسد، استفاده از نقاشی وبازی درمانی به آموزش دادن به کودکان مبنی براینکه اشیا ووسایل خود را به رخ دیگران نکشند،
آموختن انجام اعمال نیک به کودک، افزایش اعتماد به نفس، عدم دخالت والدین در دعواهای کودکان، ایجاد روابط خانوادگی مطلوب وتقویت روح همکاری ومساعدت در کودکان در خانه ومدرسه. (شفیع آبادی،۱۳۷۲ ص ۸۷)
تکنیکهایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده
۱- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا هم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد.
صمیمیت هنگامی افزایش مییابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین افضای خانواده باعث صمیمیت میشود.
۲- تأمل و سکوت، یکی از بهترین راههای کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد.
بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.
۳- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان میدهد که پرخاشگری حلاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمیدهد بلکه باعث افزایش آن نیز میشود.
۴- مدل پرخاشگری غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…) تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که پرخاشگری خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشتهاند ولی به طور کل این روش هم زیاد مؤثر نیست.
جهت پرخاشگری ممکن است به یکی از این دو صورت باشد:
الف) پرخاشگری درونی
ب) پرخاشگری بیرونی
چنانچه جهت پرخاشگری به طرف درون باشد، کودک خشم را به درون خود میافکند و دچار خشم فرو خورده میشود. پیامد چنین عملی میتواند افسردگی نیز باشد. کودکان افسرده در واقع از دست خودشان عصبانی هستند.
ارائه راهکارها
۱- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان، موجب کاهش اختلالات رفتاری میشود.
۲- توجه به موقع، محبت، تقویت نکات مثبت، پرورش اعتماد به نفس، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران میشود.
۳- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری فرد میشود.
۴- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد.
۵- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنماییهای صاحب نظران استفاده گردد.
۶- بهتر است برای رفع مشکل، نظریههای علمی و تحقیقات گذشته مورد توجّه قرارگیرد. تا دارای اعتبار میباشد.
۱۰– منابع
۱- اکبری، ابوالقاسم. (۱۳۸۱). مشکلات نوجوانان و جوانان. تهران: چاپ دوم نشر ساوالان.fa.wikipedia.com.
۲- احدی، حسن و محسنی، نیک چهر. (۱۳۷۳). روانشناسی رشد
۳- شعاری نژاد، علی اکبر. (۱۳۶۲). روانشناسی یادگیری. تهران: انتشارات توس
۵- شفیع آبادی، عبداله. (۱۳۷۴). راهنمایی ومشاوره کودک. تهران: انتشارات سمت.
۶- قاسمی پویا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.
۷- کریمی، یوسف. (۱۳۷۹). روانشناسی اجتماعی. تهران: نشر ارسباران.
۸- میر کمالی. سید محمد. (۱۳۷۹). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.
۹- میلانی فر، بهروز. (۱۳۷۰). روانشناسی کودکان ونوجوانان استثتایی. تهران: قوس.
۱۰- نلسون، ریتاولکس، آلن سی، ایزارائل. (۱۳۶۹). اختلالات رفتاری کودکان. (مترجم: محمد تقی منشی طوسی). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی. fa.wikipedia.com
۱۱- نوابی نژاد، شکوه. (۱۳۷۲). رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و راههای پیشگیری و درمان. تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان fa.wikipedia.com
۱۲- چرا کودکان حسادت میکنند. (۱۷-۶-۸۲). www.tebyan.net
۱۳- اختلال بیش فعالی (۲۵-۱۰-۸۵). fa.wikipedia.com
۱۴- لجاجت و کج خلقی در کودکان. (۱۲-۷-۱۳۸۳). www.tebyan.net
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها