اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای اجتماعی دانش آموزان مدرسه راهنمایی علامه حلی یک همدان را بهبود بخشم؟
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای اجتماعی دانش آموزان مدرسه راهنمایی علامه حلی یک همدان را بهبود بخشم؟
کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای اجتماعی دانش آموزان مدرسه راهنمایی علامه حلی یک همدان را بهبود بخشم؟
کارورزی شماره
فرمت کارورزی : word قابل ویرایش
تعداد صفحات کارورزی : ۴۸
کارورزی مربوط به رشته :
قسمتی از فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای اجتماعی دانش آموزان مدرسه راهنمایی علامه حلی یک همدان را بهبود بخشم؟
اجتماعی شدن و ارائه رفتار مناسب، یک سیستم دو جانبه ارتباطی، میان فرد درجامعه است به همین جهت هم تاثیرات فرهنگی و هم الگوهای رشدی فرد بطور هم زمان مد نظر قرار داده می شود.
خانواده و آموزش وپرورش دو نهادی هستندکه بیشرین نقش الگویی و تاثیر گذاری در رفتارهای فردی و اجتماعی دانش آموزان را دارند. هدف این مقاله بررسی تاثیر نقش دبیر اجتماعی در آموزش واصلاح رفتارهای زندگی دانش آموزان است.
فهرست مطالب اقدام پژوهی
چکیده ۱
مقدمه ۲
بیان مسئله و توصیف وضع موجود ۳
ضرورت موضوع اقدام پژوهی ۵
گرد آوری اطلاعات (شواهد یک) ۶
پیشینه پژوهش ۶
تعریف رفتار و نظریه های رفتارگرایی ۶
نظریه های رفتارگرایی ۸
نظریه ی رفتار گرایی در برنامه ریزی درسی ۱۰
نظر خواهی از مدیروهمکاران در مدرسه ۱۲
نظر خواهی از دانش آموزان ۱۲
نظر خواهی از والدین ۱۲
نمونه هایی از فعالیت های انجام شده دوم ۲، سوم۲ آذر ماه (مرحله اول) ۱۵
نتایج فرم ارزیابی اولیاء ، کلاس دوم ۲ ، مرحله اول ( آذر ۹۱ ) ۱۸
نتایج فرم ارزیابی اولیاء ، کلاس سوم ۲ ، مرحله اول ( آذر ۹۱ ) ۱۹
تجزیه وتحلیل شواهد مرحله اول ۲۰
انتخاب راه حل وراهکارهای مناسب ۲۱
اطلاعات گرد آوری شده (شواهد مرحله دوم ) ۲۳
نمونه ها یی از فعالیت های عملی دانش آموزان کلاس دوم ۲وسوم ۲-مرحله دوم (اسفندماه۹۱) ۲۳
نتایج فرم ارزیابی اولیاء ، کلاس دوم ۲ ، مرحله دوم ( اسفند ماه ۹۱ ) ۲۷
نتایج فرم ارزیابی اولیاء ، کلاس سوم ۲ ، مرحله دوم ( اسفند ماه ۹۱ ) ۲۸
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید(مقایسه شواهد یک و دو) ۲۹
نمونه های تکمیلی فعالیت های انجام شده کلاس دوم۲ ، سوم۲ ۲۹
تحلیل و مقایسه کلاس دوم ۲ ۳۱
تحلیل و مقایسه کلاس سوم ۲ ۳۷
تعیین اعتبار پژوهش انجام گرفته ۴۳
نتیجه گیری ۴۳
ارائه راهکارهها و پیشنهادات ۴۴
محدودیت های پژوهش ۴۵
منابع و مآخذ ۴۵
مقدمه
آموزش وپرورش یکی اززیر شاخه های اجتماعی شدن است. اجتماعی شدن فرایندی است که به انسان راههای زندگی کردن در جامعه را می آموزد ، شخصیت می دهد.ظرفیت اورا در جهت انجام وظایف فردی به عنوان عضوجامعه، توسعه می بخشند. از اهداف اجتماعی شدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- فراگرفتن مهارت های ضروری مانند شغل یا کار و هرگونه فعالیت اقتصادی
- برقراری ارتبا ط اجتماعی (دوست داشتن و احترام به دیگران ،همکاری ومشورت و…)
- فراگیری ارزشها واعتقادات اساسی جامعه (قانون مندی ، رعایت حقوق شهروندان واحساس مسئولیت و…)
گرد آوری اطلاعات (شواهد یک)
پیشینه پژوهش
تحقیقات وپژوهش های زیادی در رابطه با آموزش رفتارها ومهارت های اجتماعی از جمله نظم، احساس مسئولیت ، احترام به قوانین اجتماعی و…به صورت پراکنده کار شده ولی پژوهشی که موضوع بنده ده ارزش ورفتار اجتماعی را در بربگیرد وجود ندارد.
تعریف رفتار و نظریه های رفتارگرایی
واژه Behavior در لغت بهمعنای شیوه ای است که برخی از افراد به کار می برند. و حرکات جسمانی که قابل مشاهده است و غالباً به شیوه انفرادی حرکات مشهود نیز رفتار اطلاق می شود.( توسلی، غلامعباس؛ نظریه های جامعه شناسی)
منظور از رفتار اجتماعی چیست؟
هر نوع رفتاری است که متضمن کنش متقابل دو یا چند انسان باشد.
فرد رفتاهای اجتماعی خود را بر اساس مولفه های متعددی از قبیل فرهنگ و هنجارهای اعتقادی ، ارزشی و قانونی مورد قبول خود یا جامعه و همچنین نقش خود در اجتماع و هویتی که بدست آورده تنظیم میکند. در یک تقسیم بندی میتوان رفتار اجتماعی را به دو نوع تقسیم نمود : رفتار جامعه پسند و رفتار جامعه ستیز. رفتار جامعه پسند آن دسته از رفتارهایی را شامل میشود که مورد قبول جامعه بوده ، با قوانین و هنجارهای جامعه مطابقت دارد. این نوع از رفتارها سازنده و در جهت پیشبرد اهداف یک گروه یا اجتماع هستند. مثل نوعدوستی ، از سوی دیگر رفتار جامعه ستیز رفتارهایی منفی هستند که با قوانین و معیارهای جامعه مطابقت ندارند. مورد قبول افراد جامعه نیستند و اغلب پیامدهای منفی اجتماعی را برای فردی که مرتکب این رفتارها میشوند به همراه دارند. این دسته از رفتارها مخرب بوده و مانع پیشبرد اهداف گروه یا اجتماع هستند که فرد در آن قرار دارد.
ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی
برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.
اهمیت و ضرورت کارورزی
نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود
کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :
الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.
ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.
پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.
ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.
ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند
لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۱
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳
قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
راهنمای دانلود:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها