no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم
zip
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم

فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم تمامی نکات مربوط  بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

در این مورد هم اقدام پژوهی درس ریاضی را تایید.

و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی درس ریاضی  کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

قهرست اقدام پژوهی درس ریاضی :

مقدمه: ۵
اهداف تحقیق: ۸
ملاک ها ونشانگرهای مربوط به آن: ۱۱
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) : ۱۱
– ایجاد انگیزه در دانش آموزان: ۱۵
راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی : ۱۷
راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدایی پایه ابتدایـی: ۱۸
ضعف در برقراری ارتباط: ۲۰
بی توجهی به سؤالات دانش آموزان: ۲۰
تجزیه وتحلیل داده ها ۲۱
تفسیراطلاعات: ۲۱
انتخاب راه جدید به صورت موقتی : ۲۲
ضرورت اجرای طرح: ۲۴
گردآوری داده ها،درباره ی تأثیراقدام بهینه ۲۵
تحلیل شواهد(۲) تأثیراقدام ۲۶
ارزشیابی واعتباربخشی: ۲۷
نتیجه گیری : ۲۹
منابع: ۳۰

اهداف تحقیق:

  • آموزش ساعت ودقیقه به سبک بازی‌های کودکانه
  • ثبات وپایداری یادگیری محوربه سبک بازی
  • آموزش ویادگیری جذاب بحث اعدادزوج وفرد
  • احساس رضایت درونی معلم ازآموزش
  • بانشاط سازی آموزشی کلاس درس
  • احساس شادی درونی دانش آموزان دریادگیری

 

– ایجاد انگیزه در دانش آموزان:

آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا دانش آموزان به ریاضیات علاقه نداشته و از آن فرار

می‌کنند. چرا ریاضیات را پایه ای یاد نمی‌گیرند. نخستین هدف معلم کارآمد این است که در دانش آموزان انگیزه ایجاد کند که تلاش کنند در یادگیری‌شان از منابعی که در اختیار دارند استفاده کنند و تنها به معلم متکی نباشند و دانش آموزانی که بتوانند به چنین استقلال فکری برسند پس از اتمام تحصیل قادر خواهند بود بدون معلم به تحصیل ادامه دهند. و آن‌هایی که تنها به معلم متکی بوده‌اند قادر به انجام این کار نیستند. معلم باتجربه می‌داند که اگر بنا باشد در دانش آموزان انگیزه ایجاد کند باید مطالب بسیاری علاوه بر کتاب‌های درسی آموزش دهد. در مدارس همیشه با دانش آموزانی مواجه می‌شویم که نیاموخته‌اند چگونه بخوانند که بفهمند و بدون درک مطلب نیز علاقه بوجود نخواهد آمد.

راههای بسیاری وجود دارد که معلم می‌تواند این انگیزش را بوجود آورد. نمایش صامت، ایفای نقش بازی و تقلید تنها چند نمونه از شیوه‌هایی هستند که می‌توان مورد استفاده قرار داد. اگر معلم حوصله به خرج دهد و سعی کند دانش آموزان را بشناسد خواهد دید که هر دانش آموز تمایل خاصی به کجروی دارد، که در ظاهر ممکن است این کجروی با موضوع درسی که آموزش داده می‌شود نامربوط جلوه کند اما اگر معلم کمی ابتکار نشان دهد بخوبی می‌تواند از آن بعنوان وسیله ای که دانش آموز را به درس بکشاند استفاده کند. بعنوان مثال اگر در کلاسی متوجه شدیم که دانش آموزی در عقب کلاس وقت خود را بیهوده می‌گذراند بررسی کنیم که این دانش آموز به چه موضوعی علاقه دارد مثلاً اگر به طراحی علاقه داشته باشد او را تشویق کرد که در قالب درس طراحی کند و همین موضوع سبب می‌شود که موضوعی که در کلاس آموخته می‌شود بهتر بفهمد و این واقعیت که چنین نقش مهمی را در کلاس ایفا می‌کند به دانش آموز حس اعتماد و رضایت می‌دهد و این نمونه ای است که می‌توان بی حوصلگی و بی علاقگی را به شور و اشتیاق و انگیزش برای یادگیری بیشتر تبدیل کرد

– مشارکت دانش آموز مهم‌ترین روش ایجاد انگیزه:

اگر در کلاس درس به اندازه کافی سؤال وجود داشته باشد و فرصت مناسب جهت بحث و تبادل نظر پیش آید علاوه بر آنکه مطلب درسی خوب فهمیده می‌شود، نگرش محصل نسبت به جهان اطراف خودش نگرشی مثبت، واقع گرایانه و منطقی خواهد بود. در چنین کلاسی دانش آموز درک می‌کند که فهمیدن بهترین نوع ارزش است. اگر در کلاس درس سؤال وجود نداشته باشد و بحث‌های منطقی مطرح نشود محصل خود را یک ابزار می‌بیند آنهم ابزاری که باید تسلیم باشد.

ناخواسته گوش می‌کند و نفهمیده یادداشت بر می‌دارد و اجباراً به خاطر می‌سپارد. از طریق پرسش و پاسخ از دانش آموزان بخواهیم که فکر خود را بکار گیرند تا حس کنجکاویشان برانگیخته شود و در بحث پرسش و پاسخ مشارکت داشته باشند. در طول تجربه، روش پرسش و پاسخ را یکی از روش‌های مفید در آموزش ریاضی  می دانم باید به دانش آموز فکر کردن و اندیشیدن آموخت. روش پرسش و پاسخ یکی از روش‌های مفیدی است که باعث می‌شود دانش آموز با حس کنجکاوی در پی این جواب باشد و بتواند اندیشیدن را فرا گیرد.

 

 

چکیده:

همهٔ معلمان و همکاران من که پایه دوم را تدریس می‌کنند، اذعان می‌کنند که در درس ریاضی مبحث ساعت، محور، اعدادزوج وفرد و…. برای دانش آموزان ونحوهٔ آموزش این کاربرای آن‌ها بحثی بسیارمهم است. همهٔ همکارانی که دراین پایه تدریس داشته اندمعتقدبودندکه این مباحث تاسالهای بعدی نیزبدرددانش آموزان می خورندوبرخی تجربه‌های عملی مفیدی داشتند. نظرات آن‌ها رایادداشت نمودم سپس به مطالعه چندکتاب واستفاده ازمطالب یکی دو سایت آموزشی اینترنتی پرداختم. ازبچه ها نیزنظرسنجی کردم که تدریس درمحیط کلاس بهتراست یا حیاط مدرسه سپس با مدیرمدرسه هماهنگی کردم که کدام زنگ ورزش ندارند. تا تدریس رادرحیاط انجام دهم.

راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!