no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم
zip
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم

فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم تمامی نکات مربوط  بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

در این مورد هم اقدام پژوهی اقدام پژوهی تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر را تایید.

و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر  کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

قهرست اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی:

فهرست مطالب

چکیده ۱
بیان مسئله ۳
شواهد ۱ (گرد اوری اطلاعات ) ۴
روش علمی چیست؟ ۹
تتیجه تحقیق: ۱۹
یافته ها: ۲۲
تحلیل و تفسیر داده ها: ۲۳
ابزار گرد آوری اطلاعات : ۲۵
ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار: ۲۶
راهکار ها و پیشنهادات: ۲۷
راهکارها : ۲۸
منابع : ۲۹

  اهمیت تحقیق:

تحقیق دانش آموزی حلقهٔ اتصال و انتقال آموخته‌های کلاس و مدرسه به فضای خارج و به عرصه زندگی است و کاربست علوم و فنون به حساب می‌آید.

زیرا دانش آموزان آنچه را آموخته‌اند، درعمل می‌آزمایند، کاربرد آن را درک می‌کنند و به آن علاقه مند می‌شوند. بعلاوه بخشی از اهداف پرورشی، که در مدرسه تحقق نیافته است، در فعالیت‌های تکمیل تحقیق  مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، معلمان برای ارائه تحقیق مورد نظر، به علایق و توانایی‌های شاگردان توجه کنند و از این طریق، زمینهٔ مشارکت آنان و اولیایشان را فراهم آورند و برای کاربردی کردن مفاهیم ذهنی و نظری تلاش کنند.

 تحقیق دانش آموزی از جمله کارهایی است که اگر دانش آموز آن را با رغبت و علاقه و بدون تحمیل و اجبار و شیوه‌های مکانیکی انجام دهد و تحقیق نیز با توانایی‌های فردی‌اش تناسب داشته باشد، سبب افزایش مهارت‌های بنیادی او در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود و استعدادهای بالقوه‌اش را شکوفا می‌سازد.

پیوند مفاهیم مورد نظر معلمان در هر درس با واقعیت‌های بیرونی و نیازهای فردی دانش آموزان، از طریق انجام دادن تحقیق حاصل می‌شود و یکی از مؤثرترین راه‌های تحقق اهداف یادگیری مطلوب و اثر بخش در دوره‌های متفاوت تحصیلی است.

(منوچهر فضلی خانی، راهنمای روش‌های مشارکتی و فعال در فرا یندتدریس) برای برخورداری از یک تکنولوژی پیشرفته و موفقیت آمیز باید روی مهم‌ترین منابع خودمان حساب کنیم روی مردم ‌’ مردمی که با نیرو و مغز خود موجب آبادانی کشور و بالا رفتن سطح زندگی مردم می‌شوند.

چکیده:

 

انسان از سرآغاز زندگی، یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراوانی رو به رو می‌شود و تا زمانی که چشم از جهان فرو می‌بندد، در جست و جوی یافتن پاسخ آن‌هاست. پژوهش، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است. یکی از زیر بناترین فعالیت‌ها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه، پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است (رشد معلم، آذر ۸۲) در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و یافته‌های خود را به فرزندان و نسل آینده منتقل کند. این نیاز به آموزش و یادگیری، سبب بقای جوامع بشری شده و بدین سان، فرهنگ سازی وحفظ آن، جزء لاینفک آرمان‌های انسانی و شناسنامه انسان گردیده است. در جوامع نخستین، یاددادن و یاد گرفتن به شیوهٔ سنتی و از طریق باز سازی تجارب انجام می‌شد و به صورت اطلاعات مورد نیاز، در عرصهٔ زندگی حفظ می‌گردید و گسترش می‌یافت. در نتیجه، مردم کمتر به فکرتوسعه بودند. در حالی که در دهه‌های گذشته، پیشرفت‌های مهمی صورت گرفته و تقریباً اکثر ابداعات، مربوط به یک صد سال گذشته است. تولید و گسترش سرسام آور اطلاعات، دانش و کسب مهارت در علوم، وظایف نسل امروز را در مقایسه با نسل گذشته، افزون تر ساخته است. تجارب بیش از هشتادوشش میلیارد انسان، دست آوردهای ارزنده ای است که باید نسل آینده را برای کشف حقیقت و شناسایی خالق هستی یاری دهد.

راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!