no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم
zip
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم

فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم تمامی نکات مربوط  بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

در این مورد هم اقدام پژوهی اقدام پژوهی دبیر جغرافیا را تایید.

و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی دبیر جغرافیا  کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

قهرست اقدام پژوهی دبیر جغرافیا:

چکیده: ۵
مقدمه ۶
شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد ۱ ) ۸
تجزیه وتحلیل داده ها ۸
اجرای راه حل جدید : ۱۱
روش تدریس : ۱۲
ارزشیابی: ۱۵
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲ ) ۱۹
ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی : ۲۱
نتیجه گیری : ۳۳
پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس جغرافیا: ۲۵
کلام آخر : ۲۷

 

ارزشیابی اقدام پژوهی دبیر جغرافیا :

فعالیت‌های دانش آموزان در کلاس شامل:

تهیه مقاله تدوین نرم افزار به صورت powerpoint از خلاصه دروس جغرافیا فیلم‌های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات جغرافیایی ضبط کرده‌اند با توجه به موضوع کتاب  یک تکه از روزنامه

تهیه عکس از اینترنت جمع آوری اخبار واطلاعات جغرافیایی وتهیه آلبوم عکس جغرافیایی  – کنفرانس در کلاس و…

در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد یعنی مجموع نمراتی را که به صورت آزمون کتبی  – شفاهی جمع آوری نقشه عکس تحقیق- فعالیت انجام داده‌اند جمع تقسیم بر تعداد نمره مستمر آنان  خواهد بود.

در اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

 در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می‌شود وشیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می‌شود

  اولین ازرشیابی کلاس:

یکی از اولین ارزشیابی‌های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم  را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می‌کند. دانش آموز نوع سؤالات معلم روش ارزشیابی صحت ارزشیابی  را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می‌دهد.

– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان  کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می‌شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم  دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی. هر جلسه ازیک گروه درسی می‌پرسم ونمی گویم از جایی که از شما  درس نپرسیده‌ام درس می‌پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همهٔ کتاب را  ارزشیابی می‌شوند برای سال دومی‌ها چون درس استان شناسی با حجم زیاد وزمان کم به مدت ۲ سال  است تدریس می‌شود به این روش.

اما سال سوم انسانی یک جلسه تدریس یک جلسه پرسش شفاهی  را انجام می‌دهم وبعداز اتمام هرفصل آزمون کتبی به عمل می‌آورم که تاریخ را در صفحه اول دفتر نمره ثبت  می‌نمایم تا با آزمون‌های دیگر تداخل نداشته باشد.

   با توجه به اظهار نظر دانش آموزان به این نتیجه رسیدم که بیشترین تأثیر را در علاقه مندی یا عدم علاقه دانش آموزان به کلاس ودرس را:

 رفتار وبرخورد ونحوه ارزیابی وتدریس معلم واستفاده از شیوه‌های مختلف تدریس و آشنایی با شیوه‌های نوین  آموزشی

استفاده از نرم افزارهای آموزشی

– فیلم آموزشی

  نرم افزار جغرافیا

نقشه‌های آموزشی

 -برنامه تلویزیونی

  مجله تخصصی به همراه سایت گروه جغرافیای دفتر برنامه ریزی وتالیف کتب درسی

 وبلاگ تدوین شده توسط دبیر بر جای می‌گذارد.

به طور کلی بزرگ‌ترین هدف آموزشی پر کردن ذهن نیست، بلکه نظم بخشیدن به آن است، یعنی آن را چنان پرورش دهیم که از قابلیت‌های خودش استفاده کند.

 

 

چکیده:

یکی از مهم‌ترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و معلم‌های واقعی نقش بسته است ، آن است  که چگونه می‌توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد وهریک از آنان به فراخور تجربه وحوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش  رو پیشنهاد می‌کنند. ازجمله، موضوعاتی که مطرح می‌شود  مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش‌هاست.  این گونه معلمان از برنامه‌ها ووسایل کمک آموزشی بیشتر از از همکاران خود استفاده می کنندو اغلب خود  مبادرت به ساختن ابزارها ووسایل کمک آموزشی می‌نمایند. چنین معلمانی قادرند از کمترین امکانات بیشترین  بهره برداری‌ها را بنمایند.  با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقه مند نمودن دانش آموزان سال دوم وسوم دبیرستان به درس جغرافیا ۱ و ۲ سعی نموده‌ام که از روش سخنرانی ومتکلم وحده بودن در کلاس خارج شده واز وسایل کمک آموزشی  وتدوین نرم افزار جغرافیا به صورت powerpoint  و فیلم آموزشی و انواع روش‌های مشارکتی استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس  درس حاضر شوند.  

 

راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!