اقدام پژوهی حل مشکل بی قراری دانش آموز در سر کلاس و کمک به او در فراگیری درس ادبیات
اقدام پژوهی حل مشکل بی قراری دانش آموز در سر کلاس و کمک به او در فراگیری درس ادبیات کامل و آماده
اقدام پژوهی حل مشکل بی قراری دانش آموز در سر کلاس و کمک به او در فراگیری درس ادبیات
فایل دانلود اقدام پژوهی حل مشکل بی قراری دانش آموز در سر کلاس و کمک به او در فراگیری درس ادبیات تمامی نکات مربوط بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.
دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.
در این مورد هم اقدام پژوهی حل مشکل بی قراری دانش آموز در درس ادبیات را تایید.
و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی حل مشکل بی قراری دانش آموز در درس ادبیات
افت تحصیلی دانش آموزان ۲
چکیده ۲
مقدمه ۲
تعریف افت تحصیلی ۴
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی و مردودی ۷
علل داخلی ۸
بحث و نتیجه گیری ۲۸
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ۳۰
روش های تدریس ۳۵
ارتقای کیفیت اجرای برنامههای درسی ۴۱
راهکارها و پیشنهادات ۵۷
نتیجه گیری ۶۰
منابع ۶۱
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی و مردودی
علل گوناگونی ، زمینه ساز افت تحصیلی و احیاناً توقف در یک پایه تحصیلی می شوند . در کل نمی توان علل ثابتی را عامل موفقیت یا شکست تلقی کرد . اغلب محققان و صاحب نظران عوامل شکست تحصیلی را در دو طبقه درون سازمانی و برون سازمانی قرار می دهند . از عوامل بیرونی به تعدد زبان ، نابرابری ، امکانات آموزشی در شهر و روستا ، محرومیت برخی از گروهها مثل غیربومیان ، مهاجرین ، دختران و محدودیتهای مالی کشورها ، عوامل شخصی مانند هوش و استعداد ، امور عاطفی و نتایج تحصیلی اشاره نموده و از عوامل درونی نظام آموزش و پرورش کیفیت معلمان، برنامه های آموزشی ، تقویم و ساعت آموزشی را می توان نام برد .
در یک تقسیم بندی مشابه نیز می توان عوامل زیر را در افت تحصیلی دخیل دانست :
۱) علل داخلی که متوجه نظام آموزش و مدرسه می باشد
۲) علل خارجی که خود به دو دسته تقسیم می شوند :
الف) علل اجتماعی و خانوادگی
ب) علل فردی
روش های تدریس
روش های تدریس به ۲ دسته ی کلی تقسیم می شوند:
۱- روش های تدریس نمایشی: شامل روش های تدریس سخنرانی، کتاب خوانی، آموزش برنامه ای، آموزش مفاهیم و تقویت حافظه می باشد.
۲- روش های تدریس اکتشافی:
الف- روش کشف مسئله
ب- روش حل مسئله
ج- روش اکتشافی هدایت شده
د- روش بحث گروهی (جستار گروهی)
ه- روش پرسش و پاسخ
ارتقای کیفیت اجرای برنامه های درسی
مدیران و معلمان برای کسب موفقیت در ارتقای کیفیت اجرای برنامههای درسی، به دانش و اطلاعاتی گسترده نیاز دارند؛ دانش و اطلاعاتی که از منابع موثق و معتبر قابل حصول باشد. مدارس و کلاسهای درس امروز، بسیار ناهمگنتر و پیچیدهتر از مدارس و کلاسهای گذشتهاند. بهدلیل وجود تفاوتهای فردی و فرهنگی، چهدر جامعهی دانشآموزی و چهدر جامعهی معلمان و کارکنانمدارس، و نیز بهدلیل چندوجهیبودن فرهنگ و محیط مدارس و کلاسها، معلمان و مدیران مدارس بهعنوان رهبران آموزش و سکانداران چرخهی یادگیری، با چالشهای متعدد و متنوع رو به رو هستند.
یادگیری با یادسپاری تفاوت اساسی دارد
نکتهی قابل ذکر این است که هیچگاه نباید به یادگیری بسنده شود. حفظ و نگهداری مطالب در حافظهی بلندمدت و یادسپاری مطالب یاد گرفته شده، به اندازهی خود یادگیری مهم است. استفاده از راهبردهای مؤثر و مفید، تقویت و حفظ و نگهداری مطلب، از نکتههای کلیدی در ارتقای کیفیت اجرای هر برنامهی درسی است.
((ارزشیابی)) نقش کاملا”استثنایی دارد
نقش ارزشیابی، به ویژه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، به پاسخگویی به سیاستمداران و طبقهبندی دانشآموزان به قبولی و مردودی محدود نیست. مهمترین نقش ارزشیابی، فراهمکردن زمینههای شناخت از چگونگی یادگیری، درجهی تحقق هدفهای برنامهی درسی و تعیین ویژگیها و توانمندیهای مثبت و منفی یادگیرندههاست و مهمترین اثر آن مشخص کردن نقاط اصلاح، ترمیم، تکمیل و فراهم کردن زمینه برای جبران کاستیها و نقطهضعفهاست.
ارزشیابی خوب و کیفی با بهرهگیری از شیوه های نوین مثل تشکیل پوشهی کارنما و خودسنجی میتواند، زمینههای یادگیری بهتر و بیشتر را برای دانشآموز فراهم کند. ارزش یابی های ملاک مرجع، همیشه در حوزهی یادگیری، بر ارزشیابیهای نورم مرجع رجحان دارند. بهعلاوه، سنجشهای عملکردی و آزمون از فعالیتهای عملی، ابزارهای دقیقتری برای هدایت یادگیریاند تا آزمونهای استاندارد یا معلمساختهی تستی و مداد و کاغذی.
توصیه های زیر میتواند در انتخاب ابزارهای سنجش عملکرد، مفید واقع شود:
* ابزار سنجش چالشهای فکری و هوشی را بطلبد، نه صرفا” اجرای یک سلسله کارهای مجزا و پشت سرهم.
* اجرای عمل، نشانگر کوشش در یک موضوع خاص در یک حوزهی درسی باشد.
* به وسیلهی همهی دانشآموزان قابل انجام باشد.
* توانمندی ها، مهارتها و نقاط قوت را مشخص کند.
* دانش و مهارتهای اساسی را بسنجد، نه جزئیات و موارد پیش پا افتاده را.
* در راستای برنامهی درسی و یا مکمل آن باشد.
* ازاضطراب امتحان کم کند.
* و زمینه را بهمنظور چالش فکری و یادگیری فعال برای دانشآموز فراهم کند.
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
دیدگاه ها