no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت
zip
آبان ۲۰, ۱۳۹۶
۴,۹۰۰ تومان
۴,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت


اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت

چکیده:
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک‌های خلاقیت با روش‌های تدریس است. روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است.
. در این اقدام پژوهی تکنیک‌های خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی, تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی), را با روش‌های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره, روش تدریس فراگیری مشترک, روش تدریس تشکیل تیم‌های کلاسی و تدریس از طریق پرسش مؤثر), تلفیق کرده و نهایتاً منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره‌های بالا, توسط دانش آموزا ن علاقه آن‌ها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آن‌ها شد. همچنین مشارکت در فعالیت‌های گروهی و تعامل با گروه نیز در آن‌ها تقویت یافت.

 

چکیده : ۱
مقدمه ۲
بررسی وضع موجود: ۳
بیان مسئله ۴
جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱) ۵
پیشینه تحقیق: ۶
تدریس : ۶
مفهوم خلاقیت : ۶
فرایند خلاقیت : ۷
آموزش پرورش و خلاقیت ۸
منظور از افت تحصیلی چیست؟ ۹
عوامل موثر بر افت تحصیلی: ۱۲
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱: ۱۸
تقاضاها: ۱۸
انتخاب راه حل های جدید موقتی ۲۰
اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن : ۲۱
برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان: ۲۱
شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند : ۲۱
شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند : ۲۲
مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس : ۲۳
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲) ۲۳
نتیجه گیری : ۲۵
منابع : ۲۷



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!