اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت
اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت
چکیده:
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیکهای خلاقیت با روشهای تدریس است. روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است.
. در این اقدام پژوهی تکنیکهای خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی, تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی), را با روشهای تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره, روش تدریس فراگیری مشترک, روش تدریس تشکیل تیمهای کلاسی و تدریس از طریق پرسش مؤثر), تلفیق کرده و نهایتاً منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمرههای بالا, توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیتهای گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت.
چکیده : ۱
مقدمه ۲
بررسی وضع موجود: ۳
بیان مسئله ۴
جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱) ۵
پیشینه تحقیق: ۶
تدریس : ۶
مفهوم خلاقیت : ۶
فرایند خلاقیت : ۷
آموزش پرورش و خلاقیت ۸
منظور از افت تحصیلی چیست؟ ۹
عوامل موثر بر افت تحصیلی: ۱۲
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱: ۱۸
تقاضاها: ۱۸
انتخاب راه حل های جدید موقتی ۲۰
اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن : ۲۱
برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان: ۲۱
شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند : ۲۱
شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند : ۲۲
مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس : ۲۳
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲) ۲۳
نتیجه گیری : ۲۵
منابع : ۲۷
دیدگاه ها