no-img
سایت دبیران فایل

اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳
zip
بهمن ۱۴, ۱۴۰۱
۰ تومان
رایگان – خرید

اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳


اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

بررسی و پاسخ به سوالات پیرامون اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۲  اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

ابوالفضل کمالی، معاون آموزش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در باره اعزام معلمان به خارج از کشور :

۶۲ مدرسه به صورت دولتی در کشورهای مختلف داریم و البته ماهیت این مدارس تا حدودی شباهتی هم به مدارس غیر دولتی دارند و آن شباهت هم دریافت مقداری شهریه از والدین است تا مدارس بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

در این مدارس سه دسته معلم وجود دارند

  • دسته اول  معلمانی هستند که در آزمون‌های اعزام به خارج شرکت کرده اند و قبول شده اند که برای مدارس ایرانی در خارج از کشور انتخاب و اعزام می شوند.‌
  • دسته سوم ، معلمان تبعه آن کشور هستند، به عنوان مثال بعضی از این معلمان همسران کارگزاران کشور در وزارت خانه‌ها و سازمان‌هایی هستند که به صورت رسمی در خارج از کشور هستند و اگر هم رسمی باشند در آموزش و پرورش می‌توانند به عنوان تبعه کار کنند، اما با حقوق ریالی فعالیت می‌کنند. البته در سال‌های گذشته دسته چهارمی نیز وجود داشت که به عنوان ریالی از آن‌ها یاد می‌شد که امسال حذف شدند و وجود نخواهد داشت.
  • دسته سوم ، معلمان خارج از کشور نیرو‌های محلی هستند، نیرو‌هایی که اقامت دارند و سابقه معلمی دارند و از نظر شرایط معلمی کامل هستند، این افراد به صورت محلی با مدارس قرار داد می‌بندند و تدریس را آغاز می‌کنند، حقوق این افراد با پول آن کشور و با توافق با مدرسه پرداخت می‌شود.

چه کسانی باید در آزمون اعزام به خارج شرکت کنند

  • افرادی که حقوق ارزی می‌گیرند، به یورو پول خود را دریافت می‌کنند و باید در آزمون‌های اعزام به خارج شرکت کنند.
  • تا سال گذشته حدود ۲۵۰ نفر نیرو داشتیم که توانستیم تعدادی را اعزام کنیم و تعدادی نیز به دلیل بازنشستگی امکان ادامه فعالیت نداشتند. تعدادی دیگر نیز باقی مانده اند که باید اعزام شوند که پس از آن آزمون انجام خواهد شد.
  • اقامت نیرو‌های ارزی که با آزمون قبول می‌شوند را خودمان دریافت می‌کنیم و در ارتباط با افراد محلی خودشان باید اقامت داشته باشند و تبعه‌ها نیز به واسطه همسران خود اقامت دارند.

 

نحوه ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی اعزام به خارج معلمان

متقاضیان شرکت در آزمون اعزام نیروی انسانی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تنها می توانند از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس www.eazam.medu.ir و با استفاده از نام کاربری و گذرواژه سامانه همگام و یا فیش حقوقی خود نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

* لازم به ذکر است آن دسته از فرهنگیانی که فاقد نام کاربری و گذرواژه سامانه مزبور می باشند می توانند به بخش فناوری ادارات تابعه خود مراجعه و کد مذکور را دریافت و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

تذکرات سامانه ثبت نام اینترنتی اعزام به خارج معلمان

۱- فقط مدارکی که هنگام ثبت نام و در زمان مقرر ارائه می‌شود، مورد استناد و ملاک عمل خواهدبود و پس از آن هیچ گونه مدرک جدیدی پذیرفته نخواهد شد.

۲-لطفاً قبل از پرداخت وجه از طریق درگاه اینترنتی و قطعی نمودن ثبت نام خود نسبت به صحت اطلاعات مندرج خود در سامانه ثبت نام دقت لازم را بعمل آورید. زیرا پس از تائید نهایی و واریز وجه امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات و همچنین انصراف و استرداد مبلغ ثبت نام به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

۳- چنانچه در هریک از مراحل ثبت نام، انتخاب و اعزام مشخص شود که شرکت کننده ای فاقد هر یک از شرایط مندرج در شیوه نامه بوده است، نام وی از فهرست داوطلبان حذف می شود و مسئولیت و تبعات آن و نیز جبران خسارت به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

منابع آزمون اعزام به خارج فرهنگیان عمومی

ردیف مواد آزمون سطح آزمون و منابع
۱ آشنایی با معارف اسلامی معارف اسلامی تالیف جمعی از نویسندگان (انتشارات سمت- کد ۱۵۵)
۲ اخلاق و تربیت اسلامی اخلاق و تربیت اسلامی (تالیف محمد تقی رهبر و محمد حسن رحیمیان- انتشارات سمت)
۳ تاریخ ایران و اسلام تاریخ معاصر ایران، سال سوم متوسطه – تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی
۴ زبان و ادبیات فارسی زبان و نگارش فارسی( انتشارات سمت، کد ۱۶)
۵ کلیات روش ها و فنون تدریس مهارت‌های آموزشی و پرورشی ( تالیف دکتر شعبانی- انتشارات سمت )
۶ سنجش و اندازه گیری اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی(تالیف دکتر سیف)
۷ آشنایی با آیین نامه‌های مدارس آیین نامه‌های آموزشی و امتحانات دوره‌های مختلف تحصیلی و آیین نامه اجرایی مدارس
۸ زبان خارجی انگلیسی : (ترجمه و درک مطلب) کتاب های دوره متوسطه نظری (رشته‌های غیر علوم انسانی)
۹ آشنایی با کامپیوتر کتاب های رایانه کار درجه ۱ و ۲

اعزام به خارج معلمان

اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شیوه نامه اعزام فرهنگیان به خارج کشور

۱_ فرم تکمیل شده «درخواست شرکت در آزمون اعزام به خارج» که شامل (فرم شماره ۱) که از سایت اعزام مدیا ( سایت اعزام به خارج فرهنگیان ) باید دریافت و پس از تکمیل ارسال کنید.

۲_ اسکن عکس جدید تمام رنگی با زمینه سفید با فرم  jpg که حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل باشد. (حجم عکس ذخیره از ۷۰ کیلو بایت بیشتر نباشد)

۳_ واریز مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال ( در سال ۹۷ ) به حساب شماره ۱۲۴۵/۳۱ در بانک مرکزی به نام (تمرکز وجوه درآمد اختصاصی وزارت آموزش و پرورش) از طریق ثبت نام اینترنتی در سایت.

تذکر ۱ : زوج‌های فرهنگی داوطلب شرکت در آزمون لازم است کلیه مراحل ثبت نام را مستقلاً و به طور جدا گانه انجام داده و هزینه های مربوطه را هم بطور جداگانه پرداخت نمایند.

تذکر ۲ : وجه ثبت نام و مدارک دریافتی باز پس داده نخواهند شد.

دانلود رایگان سوالات اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

مدارک مورد نیاز در مرحله دوم : (ارزشیابی حضوری و سنجش)

  1. فرم شماره ۲ که شامل (تعهد نامه) است تکمیل و تائید فرم تعهد نامه که برای هر یک از زوجین فرهنگی الزامی است.
  2. فرم شماره ۳ که شامل (تائیدیه) است.
  3. فرم شماره ۴ در ارتباط با(تائیدیه بخصوص معاونین اجرایی و مسوولین آموزش و امتحانات) است.
  4. فرم شماره ۵ (تأییدیه عدم مأموریت ثابت بیش تر از ۶ماه) است.
  5. فرم شماره ۶ (تأییدیه از طرف اداره آموزش و پرورش منطقه، استان و اداره کل امور اداری به عنوان سرگروه آموزشی و عضویت و فعالیت در انجمن های علمی و آموزشی) می باشد.
  6. سایر مدارک مورد نیاز اعم از: تصویر تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی و دو قطعه عکس پرسنلی (۶*۴ که باید شامل تمام اعضای خانواده باشد)، همچنین آخرین حکم کارگزینی و فرم ۵۰۲ (باید برای هر یک از زوجین فرهنگی جداگانه مدارک تهیه و ارائه گردد).
  7. ارائه گواهی تخصصی جداگانه (برای هریک از رشته‌ها ) که شامل دوره‌های ضمن خدمت، کتاب جدید التالیف، توصیفی و ابلاغ های تدریس دروس مرتبط و نیمه مرتبط و… در مرحله ارزیابی و سنجش حضوری الزامی می باشد.
  8. ارائه گواهی از امور قضایی جهت نداشتن سابقه کیفری و عدم سوء پیشینه

تذکرات در هنگام ثبت نام برای اعزام فرهنگیان به خارج کشور

  • فقط مدارکی که هنگام ثبت نام و در زمان مقرر اعلام می‌شود، مورد دریافت و ملاک عمل می باشد و پس از آن هیچ گونه مدرک جدیدی پذیرفته نخواهد شد.
  • کلیه ی مدارک مورد نیاز که مربوط به امتیازات،و تاییدیه ی پزشکی و… هستند پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی و در زمان مصاحبه از پذیرفته شدگان دریافت خواهند شد.
  • ادامه تحصیل در هنگام مأموریت در خارج از کشور به هیچ وجه مجاز نیست و تبعات عدم رعایت این امر برعهده خود فرد است و مرکز امور بین المللی و مدارس خارج از کشور هیچ گونه مسؤلیتی در قبال این رابطه نخواهند داشت.
  • مسئولیت حسن اجرای دقیق شرایط عمومی و اختصاصی شیوه نامه بر عهده فرد داوطلب و متقاضی است.
  • مسئولیت نظارت برحسن اجرای دقیق مفاد و شیوه نامه و عملکرد داوطلبان در استان برعهده مدیرکل استان و در حوزه ستادی، برعهده مدیرکل اموراداری و تشکیلات است.
  • چنانچه در هریک از مراحل ثبت نام، انتخاب و اعزام مشخص شود که شرکت کننده‌ای فاقد هر یک از شرایط درج شده در شیوه نامه بوده است، نام وی از فهرست داوطلبان حذف خواهد شد و مسئولیت و تبعات آن نیز و جبران خسارت به عهده شخص داوطلب و متقاضی خواهد بود.

سوالات اعزام به خارج معلمان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!