اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت
اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:اقدام پژوهی بهبود وضعیت درس ادبیات به کمک تکنیک های خلاقیت
چکیده:
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیکهای خلاقیت با روشهای تدریس است. روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است.
. در این اقدام پژوهی تکنیکهای خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی, تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی), را با روشهای تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره, روش تدریس فراگیری مشترک, روش تدریس تشکیل تیمهای کلاسی و تدریس از طریق پرسش مؤثر), تلفیق کرده و نهایتاً منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمرههای بالا, توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیتهای گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت.
چکیده : 1
مقدمه 2
بررسی وضع موجود: 3
بیان مسئله 4
جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱) 5
پیشینه تحقیق: 6
تدریس : 6
مفهوم خلاقیت : 6
فرایند خلاقیت : 7
آموزش پرورش و خلاقیت 8
منظور از افت تحصیلی چیست؟ 9
عوامل موثر بر افت تحصیلی: 12
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱: 18
تقاضاها: 18
انتخاب راه حل های جدید موقتی 20
اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن : 21
برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان: 21
شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند : 21
شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند : 22
مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس : 23
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲) 23
نتیجه گیری : 25
منابع : 27
دیدگاه ها