پیشنهاد ارزشیابی اختلالات رفتاری
پیشنهاد ارزشیابی اختلالات رفتاری
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:پیشنهاد ارزشیابی اختلالات رفتاری
چکیده:
روابط انسانی یکی از مو هبتهای الهی است که به عنوان نیاز در وجود انسان قرار داده تا انسانها بتوانند یکدیگر را درک و با هم زندگی نمایند .
از آنجا که مدارس ( و خانواده ) مسئول ساخت شخصیت ، منش و سلوک انسانی هستند ، رسالت عظیمی بر عهده ی آنها قرار گرفته است.
از این نظر جایگاه ویژهای در میان همه ی سازماندهی دیگر دارند . سلامتی انسان تا حدودزیادی به رفتار و روابط او با دیگران و بالعکس دارد .
اگرمدارس بتوانند با شیوه های علمی و تخصصی و با مهارت های انسانی با دانش آموزان روابط درستی بر قرار کنند.
جامعه نیز بعد از یکی دو نسل به نوعی تعادل و سلامتی روانی خواهد رسید .
یکی از مسائل و مشکلاتی که معلّمان با آن مواجه هستند ، اختلالات رفتاری دانش آموزان می باشد .
اختلالات رفتاری یکی از عواملی است که اعصاب معلم را خرد می کند و معلم را از نظر روانی خسته می کند .
علاوه از آن پیشرفت علمی کلاس را پایین می آورد . اختلالات رفتاری دانش آموزان ممکن است علل متفاوتی داشته باشد
مشکلات خانوادگی عبارتند از : تربیت خانوادگی ، ناراحتی های جسمانی و روانی ، مشکلات اقتصادی ، روابط خانوادگی و…
بنابر این اختلالا ت رفتاری دانش آموزان یکی از عوامل جدایی ناپذیر مدارس می باشد .
چون در تمامی مدارس و در تمامی جوامع دیده می شود از نظر علمی یک پدیده طبیعی است ولی همین پدیده طبیعی برای معلمان آزار دهنده می باشد .
از طرف دیگر ، اختلالات رفتاری دانش آموزان تا حدّی نشانگر نارساییهای نظام آموزشی می باشد .
و از طرف دیگر ضعف علمی و رفتاری برخی از اولیاء مدرسه را مشخص می نماید .
معلمان در زنگ سیاحت مشکلات رفتاری دانش آموزان را مطرح می کنند.
دیدگاه ها