no-img
سایت دبیران فایل

پیشنهادات ارزشیابی تدریس ریاضی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

پیشنهادات ارزشیابی تدریس ریاضی
zip
آبان ۱۰, ۱۳۹۶
۱,۹۰۰ تومان
۱,۹۰۰ تومان – خرید

پیشنهادات ارزشیابی تدریس ریاضی


پیشنهادات ارزشیابی تدریس ریاضی

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

 

نام فایل:پیشنهادات ارزشیابی تدریس ریاضی

یادگیری اکتشافی فرایندی است که دانش آموز به طور مستقل و با راهنمایی معلم یا بدون آن، مساله ای را حل می کند.

ویژگی عمده روش اکتشافی، درجه و میزان راهنمایی شدن شاگرد (به وسیله معلم) برای اکتشاف است.

عواملی مانند استعداد دانش، مهارت شاگرد و درجه دشواری خود مساله بستگی دارد و می تواند در چهار محدوده قرار گیرد.

معلم می تواند اصول و راه حل مساله را برای شاگرد توضیح دهد، اما پاسخ مساله را نگویn.

این نوع راهنمایی برای دانش آموزان ضعیف ضرورت می یابد.

معلم می تواند فقط اصولی را که برای کشف آن به کار می رود به شاگرد توضیح دهد، اماجواب مساله را در اختیار او قرار ندهد.

معلم می تواند اصول را ارائه ندهد؛ اما راه حل را بگوید.

معلم می تواند اصول و راه حل را به شاگرد نگوید؛ که آن را یادگیری راهنمایی نشده می نامیم.

از آن جایی که پاسخ مداوم دانش آموزان به سئوالات مختلف در کلاس درس تا حدودی متکی است.

لذا تدریس به وسیله آن مشکل است و لذا معلم نیاز به صبر بیشتر و وقت زیادتری دارد.

و نقش معلم در این روش هدایت نمودن دانش آموزان در ارتباط دادن مطالب جدید با تجارب و محفوظات گذشته نشان می باشد.

حدسیات، تخمین ها و آزمایش و خطا، آزمایشهایی هستند.

که در روش اکتشافی برای یافتن ایده های جدید و ارتباط آنها با مفاهیم گذشته به کار می روند.

معلم با طرح سئوالات مناسب می تواند جواب های نادرست دانش آموزان را به سمت جواب های درست هدایت نماید.

معلم باید کلاس را در جهت صحیح و مسیر معینی حفظ نماید به طوری که از حالت کاوش و پویایی شاگردان کاسته نشود.

همچنین لینک فایل کامل ارزشیابی ریاضی در لینک زیر می باشد:

 دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ریاضی

پیشنهادات ارزشیابی تدریس ریاضی


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!