no-img
سایت دبیران فایل

نمونه اقدام پژوهی ابتدایی با موضوع مدرسه گریزی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

نمونه اقدام پژوهی ابتدایی با موضوع مدرسه گریزی
zip
آبان ۱۳, ۱۳۹۶
۳,۹۰۰ تومان
۳,۹۰۰ تومان – خرید

نمونه اقدام پژوهی ابتدایی با موضوع مدرسه گریزی


نمونه اقدام پژوهی ابتدایی با موضوع مدرسه گریزی

اقدام پژوهی چگونه می توانم از مدرسه گریزی دانش آموز جلوگیری کنم

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات ۸ صفحه

قسمتی از فایل

نام فایل:اقدام پژوهی چگونه می توانم از مدرسه گریزی دانش آموز جلوگیری کنم

مقدمه:

اصطلاح « گریز از مدرسه »  پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم  متداول شد .  درآن هنـگام ، اصطلاح  مزبور  احتمالا”  تمـام  اشکاال  غیبت بدون اجازه از مـدرسه را شامل می شـد ، و تنـها  دراین اواخر بود که کار بررسی غیبت ،  در اشکال  گوناگون و محتمـل آن بتدریج آغاز شد . این امر بدان علت است که غیبت از مدرسه  نشانـهایی از یک اختـلال است ، که  نمـی توان آن را  به صورتی که ممکن است ترسهای شبانه ، خیس کردن بستـر،یاهوس غذای را درخانواده پنـهان نگه داشت،از انظار مخفی کرد.معلمان احساس می کنند که مدرسه گریزی یک کودک یا ترس او از مدرسه،بازتابی بر آنها دارد ومدد کاران اجتماعـی نیـز هنگامی که  نمی تواننـد کودک  را بــر آن دارند که به مدرسه باز گرد ،ممکن است احساس ناکامی کنند(طالعی،۱۳۸۷).

 

اگر کـودک بدون اطلاع پدر یا مادر از مـدرسه غیبت کند ، این را می توان مدرسه گریزی نامید.انسان از خود سؤال می کند، که اگر کودک به مدرسه نرود،چه بر سر او خواهد آمد؟ شغل آینـده اش چه خـواهد شد؟ مسؤول آمـوزشی چگونه می تواند آنهایی را که واقعا“ مدرسه گریزند،وادار به حضور در مدرسه بکند؟

 

با آغاز سال تحصیلی کلاس اولی ها به مدرسه می روند تا دنیای گسترده تری را تجربه کنند.دوستی های جدید،ارتباطات وسیع تر،آشنایی با معلمان،آشنایی با خطوط کجی که به تدریج شکل حروف الفبا را به خود می گیرد،توانایی خواندن و نوشتن و دنیای محدود کودک را گسترش می دهد.بعضی ها گریان و بعضی ها خندان گام به مدرسه می گذارند،شادی یا اضطراب و نگرانی، دو حالت متضادی است که می توان در چهره ی این نونهالان مشاهده نمود(همان منبع).



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!