تجربیات مدون معاون پرورشی شماره ۷
تجربیات مدون معاون پرورشی شماره ۷
تجارب برتر تربیتی پرورشی
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:تجربیات مدون معاون پرورشی شماره ۷
چکیده:تجربیات مدون معاون پرورشی شماره ۷
امور تربیتی به عنوان نهادی در بطن آموزش و پرورش با هدف تربیت انسانهایی مطلوب و سازنده با معیارهای اسلامی و الهی صدقه جاریه شهید رجایی است اما حقیقت این است که سنت تربیت و پرورش رسمی دانش آموزان ریشه در گذشته دارد.
این مقاله به عنوان تاریخچه امور تربیتی ابتدا نگاهی به این پدیده در قبل از انقلاب دارد و سپس سیر تکوینی آن را بعد از انقلاب دنبال می نماید. در این بررسی به تحولات نیروهای تربیتی و ساختار این تشکیلات که در سه دهه گذشته رخ داده است پرداخته شده است.
مقدمه:
تاریخ هر پدیده ای و بررسی آن در بستر زمان ضمن اینکه آدمی را به شناخت دقیقتر آن پدیده رهنمون می سازد قدرت پیش بینی و امکان تصمیم گیری صحیح و هدایت مناسب آن را نیز فراهم می سازد.
آموزش و پرورش هر جامعه ای نیز به عنوان یک پدیده اجتماعی در گذر زمان دستخوش تحولات و فراز و فرود های بسیاری قرار می گیرد.
یکی از آن تحولات، پیدایش امور تربیتی و توجه خاص به امر پرورش مهارتهای لازم و ایجاد نگرش ها و ارزشهای اخلاقی، انسانی و دینی در دانش آموزان است. تاثیر چنین پدیده ای بی شک در نظام آموزشی کشور و به تبع آن بر فرهنگ و تربیت اجتماعی آحاد مردم تاثیر تعیین کننده ای دارد.
اگرچه در قدیم الایام پدران و مادران کودکان خود را در گیرودار زندگی روز مره تربیت می کردند و راه رسم زندگی و آداب کسب و کار و زراعت را به آنان می آموختند ولی طبقات متوسط شهری و بعضا روستایی کودکان خود را به مکتب می سپردند تا با سواد شوند و در کنار آن تربیت لازم را نیز پیدا می کردند.
این سنت تا مدتها پیش نیز به طور غیر رسمی ادامه داشت و اکنون نیز شاید در برخی جوامع دایر باشد. بنابراین جای تردیدی نیست که نظام تعلیم و تربیت سابقه دیرینه ای در کشورمان دارد و همین قدمت بر اهمیت و ضرورت بررسی و تبیین تاریخی آن تاکید می نماید.
تجربیات مدون معاون پرورشی
فهرست تجربیات مدون معاون پرورشی شماره ۷
چکیده ۱
مقدمه ۱
امور تربیتی قبل از انقلاب ۲
امور تربیتی بعد از انقلاب ۳
مربیان پرورشی در روند تحولات ۸
تحولات ساختاری در امور تربیتی ۱۱
احیاء امور تربیتی ۱۳
پرورش، عامل احیای انگیزه در انسان ۱۶
سیطره فعالیت اندیشه و انگیزه در فرد و جامعه ۱۶
نقش پر اهمیت «تصمیم» در فرد و جامعه ۱۷
رشد دانش آموزان در سایه تغذیه مربیان پرورشی ۱۸
ضرورت تعامل دو نهاد خانه و مدرسه ۲۰
ارائه متون درسی اسلامی، نتیجه پرورش دینی ۲۱
ضرورت به یادگیری دانش اسلامی ۲۴
چه چیزهایی نمی گذارند درس بخوانیم؟! ۳۲
رابطه بین سازمان جامعه و افراد جامعه در چیست؟ ۳۷
انسان چگونه نیک و باهنر می شود؟ ۳۸
نتیجه گیری: ۳۹
منابع ۴۰
همچنین برای دریافت اخبار فرهنگیان، فایل های آموزشی رایگان، آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
دیدگاه ها