تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی شماره ۴
تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی شماره ۴
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی شماره ۴
ارزیابی عمومی
وظایف و مسئولیت های شغلی
۱ – پرسش بسیاری از دانش آموزان این است که یادگیری ادبیات در کدام بخش از زندگی ما قرار میگیرد و چرا باید آن را آموخت؟ و این که ادبیات چه نقشی در زندگی ما خواهد داشت؟ معلم باید از رسالت ادبیات، که آشنا کردن انسان با شیوههای زندگی بهتر و تلاش برای کمال و پیشرفت است برای دانش آموزان سخن بگوید و
این که، ادبیات با مهرورزی و هم دردی، همواره بشر را به سوی آرمانهای والای انسانی، هدایت کرده و وسیله ای است برای زندگی بهتر. لازم است برای پاسخ گویی بهتر به این پرسش به تعریف ادبیات بپردازیم: زبان و ادب فارسی، پلی است برای انتقال فرهنگ از نسلهای گذشته به امروز و از امروز به آینده.
فهرست
مقدمه: ۲
ارزیابی عمومی ۳
وظایف و مسئولیت های شغلی ۳
۱ ـ نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: ۵
ـ نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی: ۵
روش های انجام کار: ۷
نقاط منفی و باز دارنده در تدریس ۱۰
درمان مشکلات خواندن فارسی راهنمایی ۱۱
ملأ کهای تشخیص اختلال خواندن در مدرسه ۱۳
عوامل دخیل در اختلال خواندن ۱۴
نارساییهایی که به مشکلات خواندن منجر میشوند ۱۴
عواملی که در آموزش میبایستی مورد توجه باشد ۱۵
انواع مشکلات خواندن و راهکارهای درمانی ۱۶
سایر تمریناتی که باعث تقویت خواندن میشوند ۲۳
مشکلات کنونی زبان فارسی و راههای حل آنها ۲۴
عناوین تجارب: ۲۶
تجربه۱: ۲۶
تجربه۲: ۲۶
تجربه۳: ۲۹
تجربه۴: ۳۰
تجربه۵: ۳۲
اقدامات خاص: ۳۴
بیان نکات ویژه و کلیدی: ۳۴
برنامه خاص برای آینده: ۳۴
پیشنهادات : ۳۵
نتیجه گیری: ۳۷
منابع ۳۸
دیدگاه ها