no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب
zip
آذر ۲, ۱۳۹۶
۳,۹۰۰ تومان
۳,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب


اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب

اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایلاقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب 

نام فایل:اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

مقدمه:
سطحی‌نگری و بسنده کردن به مطالب صرف علمی و خشک و سهم ناچیز هنر و ادبیات، باعث می‌شود .

که القای معارف بدون جذابیت لازم صورت گیرد. از این رو، بخش عمده‌ای از برنامه‌های رسانه‌ها برای سطح تحصیل کرده جامعه قابل استفاده است.

در حالی که عمده کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، حاضر به تحقیق و تعقل درباره این موضوع نیستند و بیشتر باید غیرمستقیم مورد خطاب قرار گیرند.

و یا در برنامه‌ها، نوعی سطح‌نگری و ساده‌انگاری وجود دارد. اگر برنامه نسبتاً مدوّن و سیاست اصولی نیز در دستگاه‌ها و رسانه‌ها وجود داشته.

تا کنون این‌ سیاست‌ها کمتر ضمانت اجرایی داشته‌اند؛ به خصوص محصولات رسانه ملی که عملاًٌ جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌است.

عمدتاً بر اساس طرح‌ها و ایده‌های سلیقه‌ای و شخصی برنامه‌سازان تهیه شده‌اند.
در رسانه‌ ملى، حرف آخر را نویسندگان و سازندگان برنامه‌ها می‌زنند و تشکیلاتی هم برای هدایت و ارزیابی مسئولیت آنان وجود ندارد. شاید بتوان گفت سیاست‌های سیما در زمینه عفاف و حجاب مشخص است، ولی این سیاست‌ها به بخش تولید برنامه‌ها راه نیافته‌اند.

  • در نتیجه انتقادها و پیشنهادها در این زمینه بی‌پاسخ مانده‌اند. از جمله آسیب ها:تهران محور بودن رسانه‌ها در این زمینه و بسیاری از مقولات فرهنگى اجتماعى، از آسیب‌هاست.

رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، معمولاً تهران را محور برنامه‌سازی خود قرار می‌دهند.

در بسیاری موارد این مسئله باعث می‌شود که روند تغییر برخی از هنجارها به ناهنجارها و ارزش‌ها به ضد ارزش‌ها در کل کشور تسریع شود.

در واقع تهران به دلیل شرایط خاص، بسیار سریع‌تر در معرض ناهنجاری‌ها از جمله «بدحجابی» قرار می‌گیرد.

چون محور برنامه‌های رسانه‌ها تهران است، فضای حاکم بر شهر تهران به دیگر شهرها منتقل می‌شود.

فهرست:
مقدمه ۴
نقش رسانه ها در ترویج حجاب و عفاف در جامعه: ۷
توصیف وضعیت موجود ۸
آسیب ها و مشکلات ۸
جمع آوری داده‌ها و گردآوری اطلاعات (شواهد ۱( ۱۱
سیاست ها و راه کارها ۱۲
بررسی عملکرد رسانه های داخلی ( تلوزیون) در مورد حجاب و عفاف ۱۴
عملکردهای مثبت ۱۵
گردآوری اطلاعات شواهد (۲) ۱۶
راه کارها ۱۶
راهکارها و پیشنهادات ۱۸
نتیجه ۲۰
منابع ۲۰

اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب

اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!