اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات
اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات (IT) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
چکیده
بهره مندی انسان از هوش و استعدادهای خدادادی، از دیرباز او را بر آن داشته است که با مشاهده جلوههای شگفت انگیز طبیعت، عزمی جزم و انگیزه ای قدرتمند در جهت آگاهی یافتن از دانش و فناوریهای روز داشته باشد و در راستای تحقق هر چه بیش تر اهداف علمی – آموزشی گام بردارد. امروزه اندوختن معلومات در امر یاددهی – یادگیری به تنهایی کافی نیست و نوعی غفلت و بازماندن از کاروان همیشه شتابان علم است. بنابراین استفاده از ابزارها و فناوریهای جدید در برنامه ریزی آموزشی امری بس ضروری میباشد. چنان که، برنامه ریزان و معلمان در تلاشاند تا از این ابزارها برای غنا بخشیدن به روشهای یاددهی – یادگیری بهره جویند و بستری پویا را برای دانش آموزان فراهم آورند.
فهرست
چکیده ۲
مقدمه ۴
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله ۷
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) ۱۲
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول ۱۳
اجرای راه حل، مرحله اول ۱۳
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول ۱۷
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)، مرحله دوم ۱۷
مفهوم نوآوری در آموزش ۲۲
استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس ۲۸
استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT 29
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) و تجزیه و تحلیل، مرحله سوم ۳۷
نتایج حاصل از اقدام ۳۹
نتیجه گیری و پیشنهادات ۴۰
منابع مورد استفاده: ۴۹
دیدگاه ها