اقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
اقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
اقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایلاقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
اقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
نام فایل:اقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
چکیده:اقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
اینجانب …….. لیسانس آموزش ابتدایی سابقه خدمت) آموزگار پایه ی دوم در اوایل سال تحصیلی با دیدن مشق و املای دانش آموزانم متوجه مشکل بدخطی آنها که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز میرسیدند.
با شواهدی که من از این مشکل دانش آموزانم داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری به آنها کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن، مداد در دست گرفتن، شکل صحیح حروف، اندازه ی بیاض و سواد حروف، ابتدا و انتهای نگارش حروف و … را یاد بگیرد.
و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن، فعالیتهایی را در زنگهای هنر و ورزش با همکاری و مساعدتهای مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم.
و همچنین برای رفع موانع فیزیکی، جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.
واژههای کلیدی: نارسانویسی، خط نوشتاری، اقدام پژوهی
مقدمه
در پژوهش حاضر، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است. همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر میشود.
این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائه ی شواهد و تحلیل دادهها، راه حلهایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بربهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع، توصیههایی شده است.
فهرست
مقدمه ۶
شرایط مؤثر بر بدخطی دانش اموزان: ۷
ادبیات و پیشینه ی تحقیق ۱۱
آموزش درست نویسی: ۱۳
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) ۱۴
تجزیه و تحلیل دادهها ۱۵
گردآوری اطلاعات (شواهد دو) ۱۸
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن ۱۹
پیشنهادات ۱۹
منابع: ۲۰
اقدام پژوهی بهبود دست خط بد دانش آموزم
دیدگاه ها