اقدام پژوهی افزایش تمرکز حواس دانش آموزان
اقدام پژوهی افزایش تمرکز حواس دانش آموزان
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:اقدام پژوهی افزایش تمرکز حواس دانش آموزان به برنامه های مدرسه
مقدمه
تمرکز در مرحله ی اول یک تلاش ذهنی است برای انسجام بخشیدن به فکر، جمع و جور کردن آن.
و تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حدّاقل رساندن.
دانش آموزی که اختلال حواس دارد حدّاقل باید ۸ معیار از ۱۴ معیار زیر رابرای مدّت ۶ ماه داشته باشد.
وقتی از او می خواهند در جای خودش بنشیند، به سختی می تواند این کار را انجام بدهد حواسش به آسانی پرت می شود.
در بازی ها یا موقعیّت های گروهی به سختی می تواند منتظر نوبتش بماند.
اغلب به پرسش ها، پیش از این که به طور کامل طرح شوند، پاسخ می گوید.
در دنبال کردن دستورهایی که دیگران به او می دهند، دچار مشکل می شود.
در تمرکز هنگام کار یا فعّالیّت هایش مشکل دارد. اغلب از کاری نا تمام به کاری دیگر می پردازد.
هنگام بازی نمی تواند ساکت و آرام باشد. اغلب زیاد حرف می زند.
مدام سخنان دیگران را قطع می کند یا مزاحم آن ها می شود، برای مثال به وسط بازی دیگران می پرد.
اغلب به نظر می رسد که به آن چه به او گفته می شود گوش نمی دهد.
معمولا” لوازمی همچون اسباب بازی ، مداد کتاب را که برای انجام تکالیف یا فعّالیّت ها در مدرسه و خانه لازم است، گم می کند.
اغلب به فعّالیّت هایی می پردازد که از لحاظ فیزیکی خطرناک است. برای مثال بدون نگاه کردن، به وسط خیابان می رود.
فهرست
مقدمه ۵
توصیف وضع موجود ۶
گرد آوری شواهد۱: ۸
برخی راههای افزایش دقّت و تمرکز حواس در دانشآموزان ۹
تمرینات پیشنهادی برای افزایش دقّت و تمرکز حواسّ دانشآموزان ۱۱
یافتهها: ۱۴
گردآوری اطلاعات شواهد ۲ ۱۵
پرسش های معمولی و افزایش تمرکز دانش آموزان در کلاس هنگام تدریس معلم ۱۶
راهکارها ۱۹
نتیجه گیری ۲۰
منابع ۲۰
دیدگاه ها